Autokreso
Autokreso
2010-02-10 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: GEC
Bookmark and Share

Nakon pet godina i 900.000 primjeraka vrijeme je za promjene. Vanjske se ne primjećuju, unutarnje su bolje, a motor je tipo sportivo, iz suradnje s BMW-om, kao onaj u miniju cooperu




Svi kažu - C4 je izmijenjen. Zlobnici tvrde - bilo je i vrijeme, a gotovo nitko neće primijetiti promjene. Izvana kompaktni citroën novom maskom podsjeća na ono čudo kojim upravlja Loeb, a straga su drukčija svjetla. Osjetnije je izmijenjena unutrašnjost - više nema toliko razbacanih zaslona. Središnji displej sad je bliže gornjem vidnom polju (pa je potrebno manje traženja pogledom), a uključuje i brojač okretaja. Svi ostali podaci lakše su čitljiviji, a ne smeta im ni jako sunce.

Testirani je primjerak imao paket opreme visio+, što znači nove ukrasne elemente, novu (sivu) boju unutrašnjosti, ali i dvozonski automatski klima-uređaj. Nama se i dalje sviđa fiksni središnji dio upravljača, pa navijamo da u budućim modelima citroënovci ne odustanu od vlastite maštovitosti.

Malo više su je pak mogli imati pri izmišljanju imena motora. Najprije ga je koristila Honda, zatim Toyota, a danas i cijela grupacija PSA. Neka, ako ni zbog čega, onda zato što je izvrstan. Kao što već znate, nosi ime VTi 120. Toliko mu je i konja, a ime upućuje na to da novi stroj ima varijabilni razvod ventila pa jednako dobro diše u svim uvjetima. Zamijenio je dosadašnji 1.6 16v. Nije on bio toliko slab, koliko je ovaj napredan. Ima više konja i momenta, nudi bolje performanse, nižu potrošnju i ekološki je prihvatljiviji. Dosta.



Novi je stroj proizveden u partnerstvu s BMW-om, a najveći mu je kompliment što - osim nekoliko modela pod kapom Citroëna i Peugeota - pokreće mini cooper. Dakle, C4 VTi iz 1,6 litre razvija 120 KS pri 6000 o/min, uz odličan okretni moment od čak 160 Nm pri 4250 o/min. Dakle, dobro diše. Tih je i uglađen. To je jasno već s prvim metrima. Gasa uvijek ima dosta, a motor se rado vrti. Iako mu to ne treba. Okretni je moment i dosta “popeglan“. Čak 90 posto je između 2500 i 5750 o/min. Posve je svejedno gdje mijenjate stupnjeve prijenosa.

Sada to više nije problem. Novi mjenjač nije još na razini reference u klasi, ali nigdje ne zapinje i brzo ide. Šteta je što ima samo pet stupnjeva prijenosa, jer na višim brzinama šesti bi dobro došao. Ovako se motor pri višim brzinama dosta dere. Na koliko? Recimo 150 km/h na 4600 o/min.

Ovako motoriziran citroën C4 ostvaruje i dobre performanse. Iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 11,4 sekunde, a u stanju je potegnuti i do 195 km/h. Budući da je s njime dosta lako biti brz, i potrošnja dosta oscilira, a tijekom testa kretala se od 6,5 do gotovo 11 litara. Prosječna je bila 9,4 litre. Novost je i dobra podešenost ovjesa. C4 koji je dobro ležao nije bio toliko udoban, a onaj koji je bio udoban previše se klizao. Sad je to izbjeguto, pa je u konačnici ovaj citroën vrlo uspio proizvod.

I to za neveliku cijenu. Umjesto standardnih 18.470 eura, koliko Citroën inače cijeni 1.6 VTi visio+, zbog prigodnih Citroënovih 90 slavljeničkih godina, cijena je smanjena velikih 30.000 kuna. Ukupno 14.470 eura.



2010-02-15 17:02:41

Vozio sam C4, udoban, pomalo ekstravagantan sa 3 vrata i prilično dosadan. Auto za starije i one kojima je auto samo za opušten prijevoz. No, citroen ide na bolje sa novim C5 i pogotovo DS3. Bravo, samo naprijed sa podizanjem imidža. Motorizacija je dobra, ali mjenjač, volan itd...loše. Mogli bi postat najbolja francuska firma, a servis...ne znam za to, valjda će bit bolje

2010-02-11 09:18:10

upitan auto za veliku lovu,servisi su im očajni pogotovo u osijeku,prvo je bio KOLOS -katastrofa a PERKOVIĆ još gori ,nikad više citroen u moju garažu


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: testegume chevrolettcruse mini cooper rabljeni volkswagen scirocco auto motom golf plus iv najisplativiji vw golf sportsvan christian louboutin black pate koliko ulja ide u motor polo stestiguma seat ibiza-fiat grande punto test rabljenog toyota corolla trakcija mini cooper rabljeni auto djelovi spark seat leon mazda ditd seat ibiza-fiat grande punto cro auto show ford c-max lukasnervo renault velsatis pritisak u gumama renault clio koliko ulja ide u motor renaul mercedes vaneo cdi auto motom motorna ulja koliko ulja u motor mazda trib christian louboutin black pate honda cr v fiatmultipla jtd stari model opel corsa zadnji branik testegume staklo vjetrobran mali suv renaulta clija ford c-max usporedni test fiat linea i c dachia sandero motorno ulje za opel meriva theanorthlfacepgorestexpjacket volkswagen scirocco fulda sportcontrol lancia y dodgeknitro dani orisa cijene servisa peugeot pritisak u gumama fiat skudo honda civic turier octaviartestovi