Autokreso
Autokreso
2009-04-16 , Autor: Domagoj Kodžić
Bookmark and Share

Nastavljajući oblikovati automobile s imenom picasso, Citroën i dalje nudi razigrane forme prema posve novom obrascu, provjerenu kućnu tehniku i puno primjerenije sadržaje, a pritom ostaje vjeran sebi i svojem izričaju




Monovolumeni su u Citroënu bogata tradicija, proizvodi ih od 1994. godine, kada je u suradnji Fiata i PSA nastao njegov prvijenac evasion. Puno je važnije što se picasso proizvodi od 1999. godine te da je upravo on lider segmenta s udjelom od čak 22 posto. Pritom tržište monovolumena kompaktne klase i dalje raste. Europa je 2002. godine tražila 100.000 vozila, 2005. dosegnut je vrhunac sa 600.000 vozila, a lani je kupca pronašlo 400.000 monovolumena.
 
Citroën vjeruje da će dobar dio tih kupaca i svoje buduće automobile potražiti u automobilima istog segmenta, ali manje veličine. Tu nastupa C3 picasso. Jedinstven stilom i arhitekturom, teško hvata poveznice sa svim ostalim automobilima bilo u klasi, bilo pod Citroënovom značkom. Donosi poseban izgled četvrtastih, ali i zaobljenih linija koji njeguje neke trendovske odrednice. Tupast nos s izraženim i visoko postavljenim svjetlosnim grupama ostavlja dovoljno mjesta za odbojnike u stilu SUV-a. Bokovi su jasni, s nekoliko ukrasa, a zadak je posve okomit. Na njemu su razdvojene svjetlosne grupe, što također djeluje robusnije.



Po pitanju dimenzija C3 picasso je osebujan. Ukupno dugačak 408 cm, širok 173 i visok 162 cm nudi više mjesta nego što se može pomisliti. Prema izmjerama putničkog prostora, najveći je u klasi. Mjesta ne manjka ni sprijeda ni straga, a ni u prtljažniku. Kliznom klupom (15 cm naprijed-nazad) korisni se volumen mijenja od 385 do 500 litara, a njenim preklapanjem i do 1506 litara, što je nova referenca u klasi.

Pretinaca ima dovoljno i mudro su iskorišteni. Materijali kojima su obloženi dobri su, iako svijetla unutrašnjost djeluje prenježno. Ispred vozača i suvozača je mala polica s bijelom presvlakom u čiju opravdanost sumnjamo. Nedovoljna je za mobitel, a kovanice ili ključevi prljat će je.

Kao što tradicija oblikovanja picassa nalaže, pokazivači su smješteni u sredinu. Odnosno - brzinomjer, brojač okretaja i pokazivač količine goriva u zajedničkom su instrumentu kojem sunce više ne smeta kao u C4. Uz njih je i tipičan PSA-ov zaslon na kojem se, primjerice, prikazuju podaci audiouređaja i putnog računala. Jedan od uočljivijih detalja su i kvadratni otvori ventilacije.



Trokraki upravljač jednak je kao i u automobilima drugih proizvođača. Očigledno ideja s nepomičnim središnjim dijelom upravljača nije najbolje sjela, pa je Citroën na manjim modelima odustao od toga. Šteta, bila je to jedna od brojnih specifičnosti tog proizvođača kojima nas je tijekom povijesti znao počastiti.

Trodijelni kockasti vjetrobran među automobilima je neviđen još od češke tatre T77, koja je njime lovila aerodinamične rekorde. C3 picasso lovi bolju preglednost, jer pruža pogled na široko polje. No, na nosače viška ipak se treba naviknuti. C3 picasso nudi preglednost na sve strane te velike staklene površine. U verziji sa šminkerskim panoramskim staklenim krovom ukupna površina stakla doseže 4,52 četvorna metra, što je dosta na tako malom automobilu.

Motori koji se ugrađuju u C3 picasso otprije su poznati. Dva benzinca i dva dizelaša garantiraju vrhunsku motorizaciju. Manji benzinac od 1,4 litre razvija 95 KS i 135 Nm, a snažniji 120 KS i 160 Nm. Njima uz bok staju izvedenice 1,6-litrenog HDi-ja sa 90 KS i 215 Nm, odnosno 109 KS i 240 (260) Nm.



Budući da je novi mali monovolumen utemeljen na podvozju peugeota 207, jasno je da su mu performanse sasvim ugodne. Iako po pitanju motora dobiva gotovo pa sportsku podršku, ipak je to običan gradski automobil. Po tom bismo pitanju voljeli da je malo pregledniji.

Citroën C3 picasso voli da ga zovu malen izvana, a velik iznutra. Tako otprilike glasi slogan pod kojim je lansiran, iako bismo predložili da mu tepaju skroman izvana, bogato opremljen unutra. Tada bi bio još povoljniji.
Najmanji Citroënov monovolumen isporučuje se s tri paketa opreme: pack, confort i exclusive. Početni ima ABS, servoupravljač, dva jastuka, dva stakla na struju, daljinsko zaključavanje i putno računalo. Srednji je bogatiji za ručni klima-uređaj, 16-colne limene naplatke, radio CD mp3, tempomat i još četiri jastuka. Najsadržajniji paket ima i stražnje senzore za parkiranje, dvozonsku automatsku klimu i stražnje podizače stakala. Cijene se kreću od 96.900 do 138.400 kuna. Na hrvatsko tržište stiže 14. travnja.



S godišnjom proizvodnjom od 110.000 primjeraka u Trnavi u Slovačkoj mali picasso želi postati vodeće vozilo u segmentu, kao što su C4 picasso i grand C4 picasso najprodavaniji monovolumeni u Europi protekle godine.

Audi Sport Quattro - 'Das ist Walter'
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: honda civic type r pritisak u gumama fiat punto cijene servisa toyota corola v punto grande koliko ulja ide u mercedes s gradskim utrke bregasta create an account : ugg,ugg bo sexy zafiea x taril golfkult koliko ulja ide u seat leon ts sexylingerieonlinestore startastop fiat multipla toyota prius teretna vozila opel corsa shipping alfa mito citroen ford fiesta test rabljenih gradskim stilom kroz vrevu fiat seicento nissan patrol test lamela ford focus mercedesta koliko ulja ide u motor honde nissan motorno ulje litra and andcruiser test auto gume bfgoodrich pritisak u gumama renault espa koliko ulja ide u motor mini citroen suw nissan motorno ulje litra and hladnjak vode opel zafira opc aygoiup alfa vs opel teretniprogramguma opel zafira tourer test gradskih auta na snije the shopping cart : the north koja focus sw smart fortwo cdi katalog rabljenih opel astra sport tourer skyactiv test parking senzora alfaagt