Autokreso
Autokreso
2008-10-18 , Autor: Igor Doležal
Bookmark and Share

Malen izvana, velik iznutra. U okolici Pariza Citroën je predstavio svoju magičnu mini kutiju koja bi trebala pomiriti različite životne stilove i potrebe kupaca. C3 picasso pokušat će nastaviti uspjeh veće braće




Pomiriti retro i moderno, stil i praktičnost, solidnost i komfor, kvalitetu s pristupačnim... Ako pitate Citroën, odgovor na sve te dvojbe daje najnoviji, ujedno i najmanji monovolumen iz serije picasso. Iako su prodajni trendovi u ovom tzv. MPV B-segmentu (s modelima poput merive, notea, idee, fusiona..) nakon znatnog rasta 2002. godine u konstantnom laganom padu, u Citroënu vjeruju da će ponovo porasti zanimanje za automobile ovog tipa čemu bi, između ostalog, trebala pridonijeti i atraktivna pojava C3 picassa.

Već dimenzije (408 cm u dužinu, odnosno 173 u širinu i 162 u visinu) jasno govore da bi zbog svoje namjene C3 picasso trebao biti vrlo pravilnih oblika. Ipak, usprkos neizbježno kratkom nosu i ravnoj stražnjici, francuski su dizajneri u tipično citroënovskom stilu uspjeli ubaciti brojne obline pa je konačni oblik zapravo vrlo bublast i u najmanju ruku vrlo šarmantan.



Koliko su pažljivo Francuzi promatrali konkurenciju, a tu prvo mislimo na opel merivu, najbolje se vidi po tome što je po brojnim mjerenjima C3 picasso najprostraniji u klasi - od prostora za glavu, laktove ili koljena, pa sve do izuzetno izdašnog prtljažnika s 500 litara zapremine. Naravno, mini picasso tome dijelom može zahvaliti i dimenzijama koje su među najvećima u segmentu (npr. tri cm duži od merive), a sasvim su se približile nekadašnjim standardima klase iznad. Tako je renault scenic prve generacije nekoć mjerio 413 cm u dužinu.

Teorija prevedene u praksu potvrdile su navedeno. Unutrašnjost je izuzetno prostrana, prostora za glavu i koljena (naprijed) ne nedostaje čak ni dvometrašima, a stražnja će klupa po potrebi udomiti i tri putnika. Kako bi dodatno pospješili taj dojam, Citroën je mini picasso opremio svim mogućim praktičnim rješenjima.

Iako je pitanje što će od toga dospjeti u početni paket opreme, detalji poput djeljive klizne stražnje klupe (+/- 15 cm), sklapanja stražnjih naslona u ravnu podnicu ili obaranja naslona suvozačkog sjedala, što rezultira mogućnošću prijevoza predmeta do 241 cm dužine, uvelike olakšavaju svakodnevni život.



Srećom priča tu ne staje, pa C3 picasso, uz mnoštvo praktičnih pretinaca, nudi još jedan detalj preuzet s veće braće - trodijelno vjetrobransko staklo. Iako u ovom slučaju nije dodatno povučeno iznad glava vozača, omogućava izuzetnu preglednost pa se s vozačkog sjedala pokriva kut od čak 86.8 stupnjeva, bez nosača koji ometaju.

U slučaju da se traži još više svjetla, moguće je odabrati panoramski krov koji s ostalim staklenim površinama čini ukupno 4,52 m2 svjetlo-propusnih površina.
Motori predviđeni za pokretanje C3 picassa su po dva benzinca i dizela. VTi benzinci poznati su iz suradnje s BMW-om, pa 1,4 nudi 95 KS, a 1,6 120 KS. Potonji već sada ispunjava Euro5 norme. Dizeli su poznati PSA proizvod, pa iz 1,6 litre obujma nude 90 KS odnosno 110 KS (s filtrom čestica). U svim navedenim slučajevima za prijenos snage brine se petstupanjski ručni mjenjač.

U Citroënu obećavaju vozne karakteristike na razini većih limuzina, uz vrhunsku kvalitetu izrade, no za potvrdu toga morat ćemo pričekati prve mjesece iduće godine kada bi trebali stići prvi serijski primjerci s proizvodnih traka u slovačkoj Trnavi. U Hrvatskoj ga u prodajnim salonima možemo očekivati u proljeće iduće godine, s time da cijena još nije formirana.



Automobil Citroën C3 picasso

model VTi 95 VTi 120 HDi 90 HDi 110 FAP
Vrsta motora/broj cilindara R/4 R/4 R/4 R/4
Obujam ccm 1397 1598 1560 1560
Snaga kW (KS) 70 (95) 88 (120) 66 (90) 80 (109)
Pri o/min 6000 6000 4000 4000
Maks. okretni moment Nm pri o/min 135 pri 4000 160 pri 4250 215 pri 1750 240(260) pri 1750
Dužina x širina x visina mm 4078/1730/1621
Međuosovinski razmak mm 2540
Krug okretanja m 10,3
Najviša brzina km/h - - - -
Potrošnja l/100 km 6,8 6,9 4,7 4,9
Emisija CO2 g/km 159 159 128 130

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cjenik dijelova za opel astru vw golf sportsvan mini cooper rabljeni nurbur christian.louboutinoaltadamacw renaultrmeganeirs mini cooper rabljeni active park nokian w novi pasat seat ibiza-fiat grande punto mgtcline termostat peugeot mitsubishi galant coach handbag - human shape an fordsfokuswiii seat ibiza subarubrz ford ranger test poprvaketurbine citroen zero seat ibiza-fiat grande punto kvalitetnoegorivo daciaadusterntest cip alfa romeo giulietta srednjaiklasa testovirautowguma veliki usporedni test test rabljenih mercedes c najjeftiniji kompakti zimski uvijeti clio maraton test fordrt chevroletwlacetti nissan gtr porsche design lagunancoupeogt xenon svjetla renault the north face sable shoes men bmw volvo audi mercedes testovivrabljenihavozila problem sa ssang yong corando golftvsnpolo zaplijenjena ford focus electric rabljenimitsubishipajero koliko ulja ide u motor golf s rabljeni passat suzuki samurai lizza