2008-07-17 , Autor: Ozren Adamović, Slike: Vanda Kljajo i Ozren Adamović
Bookmark and Share

Novi maratonac u našoj floti, citroën C-crosser, plod je uspješne suradnje koncerna PSA i Mitsubishija, koji u sebi kombinira najbolje iz obaju svjetova




Naša se maratonska flota automobila polako mijenja i obnavlja. Novi redakcijski ljubimac prvi je Citroënov SUV - C-crosser. On je zajednički proizvod koncerna PSA (Citroën i Peugeot) i Mitsubishija, a ima još dva blizanca - peugeot 4007 i mitsubishi outlander. Ta kombinacija pokazuje se kao dobitna jer su upotrijebljeni najbolji elementi iz obaju svjetova. Za podvozje i pogon na sve kotače zaduženi su Japanci koji u tome imaju ogromno znanje i iskustvo, dok je turbodizelski motor francuski proizvod.
S obzirom da se automobil proizvodi u Mitsubishijevim pogonima - prvo u Japanu, a odnedavno i u Nizozemskoj - kvaliteta završne obrade na razini je koja se očekuje od japanskih proizvoda.

Vizualno, C-crosser je najlakše opisati kao izvana francuz, a iznutra japanac. Sprijeda dominira velika maska s naglašenim "double chevronom" koja jasno daje do znanja da je riječ o pravom citroënu. Oni koji su navikli na njihove automobile doživjet će iznenađenje kada uđu u kabinu. Tu je pak sve tipično za Mitsubishi - od oblika armature, ručice mjenjača, funkcioniranja putnog računala i još mnogih sitnica. Sve je pregledno, jednostavno i kvalitetno izrađeno.Za volanom se lako smjestiti u pravi položaj, a ni najveći u redakciji ne prigovaraju na nedostatak prostora čak ni na stražnjoj klupi. U prtljažniku se krije još jedan par sjedala, ali njih još nismo isprobali u kratkom druženju s C-crosserom.



Prtljažnik je, ovisno o tome koliko je sjedala u funkciji, obujma od 185 do 1685 litara. Najčešće korištena konfiguracija s pet sjedala znači 510 litara na raspolaganju, što u našem slučaju uklanja subwoofer (koji je dio izvrsnog audio sustava Rockford Fosgate) s popisa dodatne opreme. Ono što oduševljava jest sustav električnog preklapanja stražnje klupe gumbom u prtljažniku - lijevi preklapa dvije trećine, a desni jednu trećinu.Kao što smo spomenuli na početku, auto pokreće poznati francuski turbodizelaš. Riječ je o 2,2-litrenom četverocilindrašu koji razvija 156 KS i najveći okretni moment od 380 Nm.

Elastičan je i prilično uglađen, a s njime C-crosser postiže i posve solidne performanse. Iz mjesta do stotke stiže za 9,9 sekundi, a postiže najvišu brzinu od 200 km/h. Za 1,7 tona težak SUV to je sasvim dobro.Pogon je na sve kotače, a nudi tri opcije rada koje se biraju okretnim gumbom pokraj mjenjača. Prva je opcija pogon na samo prednje kotače, druga je automatsko uključivanje stražnjeg para kotača prema potrebi, dok je treća stalni pogon na sve kotače. Zbog popriličnog momenta za gradska guranja i brza uključivanja u promet, najviše se koristimo drugom opcijom (4WD auto) jer samo s prednjim pogonom kotači često proklizuju.



Na terenu pogon funkcionira vrlo dobro. Još nismo isprobali sve što može, tek smo se malo provozali po makadamu i popeli na nekoliko brežuljaka. U takvim je uvjetima najbolje odabrati stalni pogon na sve kotače, što omogućuje i zabavniju i sigurniju vožnju. Jednako dobro C-crosser se snalazi i na asfaltu. Visoki se SUV dosta naginje, ali kada se na to naviknete, shvatit ćete da cestu drži vrlo dobro.
S obzirom da smo maraton tek započeli, ne možemo još mnogo toga reći o potrošnji. Zasada nam je prosjek 9,9 litara, ali to je uglavnom u gradu.

Na otvorenoj cesti uspjelo nam je postići 6,8 litara, dok je suprotnost tome zagrebačka gužva kada se brojka na putnom računalu penje i do 13 litara, uz drastično smanjenje brojke iznad potrošnje - prosječne brzine.Druženje s novim maratoncem tek je započelo. Dolazi ljeto i sezona godišnjih odmora, što je prava prilika za isprobavanje C-crossera u najrazličitijim uvjetima i situacijama. A moramo mu smisliti i nadimak.


PODACI, CIJENE I OPREMA

Citroën C-crosser exclusive 2,2 HDi

Cijena osnovnog modela: 300.000 kn
Cijena testnog vozila: 335.900 kn

Karoserija
SUV, dužina x širina x visina iznosi 4650x1810x1670 mm, međuosovinski razmak 2670 mm, masa praznog vozila 1750 kg, obujam prtljažnika 185-1685 litara

Podvozje
Samonoseća karoserija, sprijeda trokraka poprečna ramena, opružne noge, straga multilink, sprijeda i straga stabilizatori i spiralne opruge, kočnice sprijeda, ventilirani diskovi promjera 294 mm straga, puni promjera 302 mm, ABS, gume 225/55 R 18

Prijenos snage
Pogon na sve kotače, ručni 6-stupanjski mjenjač

Motor
Četverocilindarski redni turbodizelski motor, obujam 2179 ccm, snaga 115 kW (156 KS) pri 4000 o/min, najveći okretni moment 380 Nm pri 2000 o/min

Performanse
0-100 km/h 9,9 s
Najviša brzina 200 km/h
Potrošnja (ECE) 5,9/7,2/9,5 l/100 km

Serijska oprema
- ABS, EBD
- zračni jastuk za vozača i suvozača
- zračne zavjese
- bočni zračni jastuci
- ESP
- putno računalo
- kožne presvlake
- električni podizači stakala
- električno podesivi i grijani vanjski retrovizori
- tempomat
- automatski klima-uređaj

Dodatna oprema
- električni otvor na krovu 6500 kn
- navigacija u boji, Hifi MP3 Rockford Fosgate, senzori za vožnju unatrag 26.000 kn
- metalik boja 3400 kn


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: zagre discountchristianlouboutins produkte namefaq : , replik sc bbtgsfr coach handbag - all black with dacia test renaultmeganeclassic jaguarxtype tiffanyearrings,tiffanyearri fiatistillo fordefokus brava vrata kia cerato astrazkaravan fsb racing vwrpolorkaravna opelzaftatourerlijevalampa kukazafiatpalio mercedesabcklasawww.youtube.co dodge caliber subaruftest mercedes-benzvc zagreb auto show brzi i opasni test ljetnoh guma tataindicia fiatducato tiffany continuous heart brace cjenik dijelova za opel corsa porsheicarreraogt ulja ide u motor captive suzukiksamurai dunlopova opelaastraaosvoji jaguar f type fiatrpaliofdelovi inozemstvo daciabsanderonstepway wjepatprgtcsjeys testkvalitetete koliko ulja ide u motor scenic lagunatcoupe pink uggs classic romantic flo mitsubishi galant renaultkangoo lancia musa koliko ulja ide u auto nagradnatigra astra karavan aadklasa twinsair