2009-06-03 , Autor: Domagoj Kodžić
Bookmark and Share

Prošlo je vrijeme ružnih korejskih automobila, pa daleko napravljeni danas sve više pogoduju europskom ukusu. Sad dobro izgledaju, dobro su sastavljeni, a možda je i najvažnije to što se, kao cruze, napokon dobro i voze




Chevrolet se mijenja nabolje. Velikim koracima. Stoga ni cruze, posve novi model u gami, nema pravo za grešku. Ni najmanju. Još nam se nije dogodilo da novi model te marke pokaže takvu zrelost. Naravno, ne očekujte da je to sada novo mjerilo u klasi ili rušenje svih postojećih kriterija. Chevrolet cruze je samo dobar automobil. Dobar kao ni jedna korejska limuzina prije, a možemo dodati kao ni jedan chevrolet novog doba. Nudi izgled, kvalitetu, ali i dobra vozna svojstva. Znači, napokon je spreman za ravnopravnu utrku s europskim automobilima.

Cruzeov izgled potpisuje multinacionalni dizajnerski tim. Doduše, sa sjedištem u Koreji, ali uz veliki utjecaj Chevroletovih ureda u Australiji, Njemačkoj i, naravno, SAD-u. Već odavno, za sve izvaneuropske automobile, slušamo da su zamišljeni za prosječan ukus vozača Starog kontinenta. Sad tu nalazimo i nekakav smisao. Doduše, korejski je dizajner na promociji radosno istaknuo da je to izgled poput kupeova. Da! Baš! I krava ima četiri noge, pa ne brsti lišće kao žirafa. Drugim riječima, cruze jest veliki korak naprijed za tu marku, ali još nije za automobilsku industriju. Dakle, limuzina s malo nakošenijim stražnjim krajem i tanjim nosačima krova nije kupe. I gotovo.



Dizajn je malo svojeglav, ali i čistih linija. Prednja maska u dva dijela s velikim Chevroletovim križem između nije upadjiva, a nije ni prepoznatljiva. Velike svjetlosne grupe uzore ne pronalaze na vlastitim policama, ali nam se zato sviđaju konkavne linije na boku. On i jest najviše pod utjecajem insignije - što je zapravo kompliment. Vrijedi i za maleni zadak. Upravo zbog toga cruze izgleda bitno manji nego što se čini sa svojih 460 cm dužine. Sad bismo trebali istaknuti i dobar koeficijent otpora zraka od 0,31. Dovoljno dobro, ali i prosječno, jer su još u devedesetima automobili ostvarivali bolje vrijednosti.

Velik izvana, cruze ostavlja dovoljno mjesta za prostranu unutrašnjost. Sada je i neobično skrojena. Dobro poznata twin-koncepcija nije dizajnerski rezultat, nego potreba simetričnog grebena u izradi modela s lijevim i desnim upravljačem. Oko otvora za ventilaciju je tkanina jednaka onoj na vratima ili sjedalima. Središnji greben pri vrhu je malo zakompliciran gomilom prekidača i velikim zaslonom audiouređaja. Donji dio s komadama ventilacije djeluje kao pojednostavljeni volvo, što je prilično velik kompliment za Chevroletov izdanak. Sjedala su dobra i dovoljna velika. Pomalo su sportskog kroja, ali i udobna.


Twin-koncepcija unutrašnjosti velika je konstrukcijska prednost pri seljenju upravljača s jedne na drugu stranu. Ovdje ne izgleda ni toliko nemaštovito

Svidio nam se upravljač. Izravan je i s manje od tri kruga. Ne traži previše posla, ali ne nudi ni dovoljno osjećaja. Lagan je i “sintetičan“, pa već nakon prvih metara postaje jasno da to nije sportski automobil. To smo znali i nakon starta motora. Chevrolet uz cruze nudi tri motora koji zadovoljavaju normu euro 5. Benzince od 1,6 i 1,8 litara s varijabilnim razvodom ventila te dvolitreni dizel s common-railom. Znali smo što odabrati. Dosta nam je dizelaša, pa smo uzeli najjači benzinac s novim mjenjačem. Korejci pet stupnjeva nude uz ručni mjenjač, dok je šest rezervirano za automatiku. Stupnjeve prebacuje sasvim dobro, a prema želji se može koristiti i ručni način. Tada nije ništa brži, ali vozač misli da ima veću ulogu. Proizvod je serije GM hydra-matic.

Motor sa 140 KS i 176 Nm sasvim je dovoljan. To dovoljan znači 200 km/h najviše brzine i 10 sekundi ubrzanja s ručnim mjenjačem. Auto je i dobro balansiran, a konstruktori s ponosom ističu da taj automobil nema svog prethodnika, nego je potpuno novi model. To je zamjetno i na ovjesu. Cruze koristi novu GM-ovu platformu rezerviranu za globalna kompaktna vozila s prednjim pogonom, poznatiju kao delta 2, koja će se ugrađivati i na ostale modele tog proizvođača, poput američkih chevroleta i saturna. Prednji je ovjes klasični mcpherson, dok je straga torzijska osovina. Disk-kočnice su na sva četiri kotača, a na snažnijim modelima su promjera 300, odnosno 292 mm. I kočnice i ovjes približeni su europskom ukusu, kao i sustav elektronske stabilnosti, koji je prilično nenametljiv. Cruze se lako vozi, što dosad baš nije bio slučaj s chevroletima korejskog podrijetla. Moramo priznati da nam se sviđa takva blaga orijentiranost performansama i dobro ležanje na cesti, usprkos gumama kumho solus, koje se na mokrim dijelovima ceste nisu nimalo iskazale.


Klasična limuzina na stražnjoj klupi nudi dovoljno prostora

Najbolji dio priče o chevroletu cruzeu svakako je cijena. Ne samo servisa, jer svjećice traju 60.000 km, a zupčati remen deset godina ili 160.000 km. Cruze s osnovnim 1,6-litrenim motorom i opremom LCEE, koja uključuje ABS, četiri zračna jastuka i elektropaket, stoji samo 89.698 kuna. Izuzetno povoljno!

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: djecjedsjedalice)) as hric wh prednja north face gore tex pro jacket golfsv mercedesslrmclaren slk christianalouboutinomultieboot koje ulje ide u motor suzuki klinasti remen lukannervo mitsubishi phev pritisak u gumama astra izmjena passataalletrack start koliko ulja staje u motor audi louis vuitton multicolore logo citroenccrosser thenorthfaceapexbionicves the suzukidsamurai wwlturan ford kuga maraton zafirabopc blatobran zamjenski bmw elektr koliko ulja ide u mercedes a k tehih za citroen pikaso pokrivkaprtljaznogprostora polortsi grijanofprednjesstaklo farovitgolfuvaplus klub testslljetnih kneautomagazin domagojvida mercedes cl amortizeri passat koliko ulja ide u motor scenic golf trendline gilleta djecjeiautolsjedalice ford kuga stop audia spremnik cabrio zeljkoabarbaric skoda octavia reno magan berlingo