Autokreso
Autokreso
2009-12-10 , Autor: Domagoj Kodžić
Bookmark and Share

Tko je danas najbolji tuner mercedesa? Odgovora ima bezbroj. U današnjem svijetu gdje se preradama bavi svatko pravih je kupaca iznimno malo, pa je u vremenu kad je AMG samo podloga za doradu, a Brabus većini predstavlja naljepnicu na šarenom smartu Carlsson ono što istinski raduje




Kako nastaje carlsson CK 63 S? Vrlo jednostavno! Uzme se mercedes C 63 AMG i doradi koliko treba. A tu mjeru - koliko - najbolje znaju stručnjaci iz jugozapadne Njemačke, odakle je Carlsson. Ako se to uopće može tako reći. Tvrtku su još 1989. osnovala braća Rolf i Andreas Hartge u Gut Wiesenhofu, pored Merziga. Budući da je pod njihovim prezimenom već postojala tvrtka koja se bavila preradom njemačkih automobila, odabrali su drugo ime. Iz pijeteta prema legendarnom švedskom vozaču relija Ingvaru Carlssonu i njegovim vozačkim bravurama njemačka je tvrtka dobila švedsko ime. Carlsson je s druge strane zaslužan i za to što je zajedno s Björnom Waldegardom i Walterom Röhrlom stvarao relijašku povijest Mercedesove momčadi.

Otad se mnogo promijenilo. Danas se automobili prave sasvim drukčije i ne za utrke. Kupac je danas kralj, pa je logično da se njegove želje maksimalno poštuju. Možda i previše. Carlsson izuzetno udovoljava željama naručitelja. Poziv iz novozagrebačke tvrtke Planet auto, domaćeg predstavnika Carlssona, nije trebalo dugo čekati. Znamo se nekih dvadesetak godina, pa smo im vjerovali da se sad bavi nečim “zvjezdanim“. Ni manje ni više nego sportskim mercedesima.



Sprijeda nova C-klasa (W 204) nakon tretmana djeluje dopadljivo. Puno bolje nego bezlične “ćelave“ verzije. Zahvaljujući velikom usisniku i prednjem odbojniku izgleda moćno. Još više se uočavaju veliki kotači. Voženi su primjerak krasile jedinstvene felge carlsson 1/5 revo. Ovogodišnji hit, po kojem se prepoznaje jesenska kolekcija, ima novi snažniji karakter. Spoj su mat i sjajnih površina te sasvim trendovske.
Sprijeda su dimenzija 8,5x19 s gumama 235/35-19, a straga 9,5x19 ET 50 s gumama 255/30-19. Najljepše su kod Carlssona cijene. Za razliku od podjednako slavnih tunera, koji cijene uglavnom nabrijavaju više nego motore, a iznos se svrstava u domenu vojne tajne, ovdje je sve javno. Čak i na netu. Spomenuti set kotača stoji 3438 eura, što bismo također ocijenili prihvatljivim.

Straga se Carlssonova izvedba razlikuje samo po izmijenjenom spojleru minimalnih dimenzija te drukčijim završecima ispušnih cijevi. Umjesto četiri topa s AMG-a, Carlssonovi su stručnjaci odabrali dva ovalna završetka (225x90 mm). Zvuk je u početku umjereniji, mijenja se oko 3000 o/min, kad postaje viši, a sve iznad 5500 prava je grmljavina. Kako i ne bi! Motor koji smo vozili imao je oznaku export, što znači 540 KS i 685 Nm. Konje postiže pri 6800 o/min, a okretni moment pri 3800 o/min. Time nije samo puno snažniji od serijske AMG-ove verzije, nego i puno upotrebljiviji. Naime, AMG-ova prerada razvija 457 KS pri 6800 o/min, a najveći okretni moment od 600 Nm smješten je prilično visoko, na 5000 o/min. Carlsson je stoga puno upotrebljiviji i energičniji, ali svejedno zadovoljava normu Euro 4.

Od serijske se AMG-ove izvedbe CK 63 S razlikuje i performansama. Serijskih, elektronski limitiranih 250 km/h te izvrsne 4,5 sekunde bitno su poboljšani. Najveća brzina je čak 50 km/h viša, punih 300 km/h, a ubrzanje je fenomenalno - samo 3,8 sekundi do stotke. Strava!



Polazim iz garaže. Bilo bi smiješno odmah silovito krenuti. Ovo je ipak Njemačka, Frankfurt i salon automobila, nije neko mjesto za divljanje. Ograničavam se na unutrašnjost. Sve je uredno kao i u običnom mercedesu luksuzne prirode. Sretan sam koliko je carlsson cjelovit proizvod, pa nekom inženjeru nije palo na pamet stavljati šminkerske gumbiće za sportski ovjes, sportski upravljač, sportski odaziv papučice gasa ili crvene instrumente. Sve je izračunato, a ovjes je sportski i vrlo udoban. Na nižim se brzinama možda i doima pretvrdo, ali ne smiju se zanemariti naglašeno profilirana sportska sjedala.

Vozim prema autoputu i dodajem gas. Strašno je koliko ide. Ubrzava fantastično! Igram se komandama. Malo stupnjeve mijenjam rukom, malo puštam da elektronika odradi svoje. Rezultat je u oba slučaja impresivan. Pila ubrzava cijelo vrijeme, prokleto je brza. Svejedno je kreće li se 100 ili 200 km/h, odmah ubrzava. Baš sad mora biti gužve. Baš sad! Proklinjem je. Nigdje nema dovoljno mjesta, pa u koloni na autocesti lovim samo 240 km/h. Samo? Slični bi se automobili možda približili brojci od 180 km/h, a većina ni 150. Eto, toliko može.



Divlji konji zaista postoje, a ovo je jedan od njih. ESP ga odlično kontrolira, a kad je ugašen, gume odlaze u dim. Pomaci se osjećaju već na startu. Ovaj bi carlsson rado išao na bok. Vrlo rado! No, budući da je sve na jako, jako visokom nivou ne brinem se. Kočnice su stravične, a ležanje fantastično. Najprije malo čučne, namjesti se i ništa ga ne može izbaciti iz putanje. Ma savršeno zadovoljstvo!
No, ovako lijepi osjećaji ne traju dugo, kao ni visoke brzine. Vraćamo se u grad, na posao.

Cijena ovakve prerade začudo i nije tako visoka. Maksimalno pripremljen CK 63 S, uvjerljivo najbolji u klasi, košta 140.000 eura. Ako vam je to mnogo, počnite razmišljati o motoru čija dorada stoji samo 8090 eura.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: popravak laka adac vitarsuzuki vitara nova predator mercedese class subaru imreza subaruoimprezsvsti ford puma mazda demio corsaebdtest nagrada vikend martin na muri koliko ulja ide u mercedes a m hibridni motori test motora pritisak u gumama astra tourer tour corsacmaratontest testiranje benzinskih postaja renaultrmeganevgeneration ford focus karavan opel astra led model x dacia sandero toyota mil lampica hondacbf servisni interval opel renault kadjar test megana iii koliko ulja ide u motor man xara christianlouboutinsuedesqua opel-zafiraudijelovi-dijelovi renaultmegansedan prodajasatova tour fiatpgrandeopunto mini countryman cooper s mercedesdiklasaide pritisak u gumama fiat punto c,crosser gt line ugg roxy short boots light pin christianlouboutinnavywhite nissan x trail renaul scenic discountnflmiamidolphinsje odamerikanacadopeugeota cijenanovogmotora-seat golf dva ford fiesta rs ford fusion