Autokreso
Autokreso
2010-03-23 , Autor: Igor Doležal
Bookmark and Share

U svojoj šestoj generaciji BMW serije 5 nastavlja sjajnu ideju obiteljske limuzine koja kombinira sportsku agilnost trojke i visok komfor sedmice. U jednadžbi iz Münchena sasvim dovoljno za broj jedan



Pred BMW-om stoji nimalo lak zadatak, i to iz najmanje dva razloga. Prvi je relativno nedavno predstavljena E-klasa koja je, čini se, ponovo vratila Mercedes njegovim temeljnim vrijednostima. No, ovaj put rafiniranost i neupitna solidnost izrade susreću moderan dizajn i za tvrtku iz Stuttgarta pomalo atipičan komfor u vožnji. Drugi je razlog u vlastitom dvorištu, jer je izlazeća serija (E60) postavila vrlo visoke standarde. Zbog toga najnovija, šesta generacija BMW-ove serije 5, kodnog imena F10, ništa ne želi prepustiti slučaju.

Dizajnerski, serija 5 je kombinacija trojke i sedmice, čime se želi naglasiti još nešto - pokušaj da se spoji agilnost manjeg i komfor većeg brata. Kontroverznog, ali i uspješnog Chrisa Banglea više nema, a njegov pomoćnik, sad šef dizajna Adrian van Hooydonk klasičnu limuzinu distancira od multifunkcionalnog GT-a barem koliko i od prethodnika „cool“ tehno dizajna. Izvana se petica produžila na 4,9 metara (+6 cm), no osam centimetara veći međuosovinski razmak (296,8 cm) garancija je solidne komocije na stražnjoj klupi. Nastaloj na platformi veće sedmice, novoj je petici dodatno ukrućena šasija, a sprijeda su korištena (skupa) dvostruka aluminijska trokraka ramena, za što precizniju vožnju. Hm, kao da se „stara“ vozila očajno.

Unutra djelomično digitalizirana „black panel“ instrumentna ploča zapravo je pojednostavljena verzija iz sedmice, pa time podsjeća na onu iz GT-a. Horizontalno postavljena armatura vraća se vozačkim korijenima i snažnije je zakrenuta prema vozaču, a izrada opravdava očekivani osjećaj u višoj srednjoj klasi. U to spadaju i komforna sjedala krojena prema vozačevu tijelu, osjećaj prostranosti, infotainment-sustav s brzim pristupom audiosustavu i navigaciji, ali ne i internetu. Odmah pored regulatora iDrivea koji svim tim upravlja ručica je osmostupanjskog automatskog mjenjača (opcija na svim modelima) razvijena u koprodukciji sa ZF-om. Redukcijom otpora, užim stupnjevanjem i širim spektrom djelovanja podignuta je razina komfora uz istovremeno smanjenju potrošnju.

Bavarcima je to posljednje izuzetno važno pa su, ovisno o modelu, dostupni upravljani generator, povrat energije kočenja, sklopivi otvori za zrak na hladnjaku radi smanjenja otpora zraka (Cw 0,28), ali i električni servoupravljač.

Podrazumijeva se i hibrid, koji najprije kao studija stiže u Ženevu, a potom i 2012. Još prije stižu karavan (touring, jesen 2010.) i verzija 4x4 xDrive (kraj 2010.), dok u trećem kvartalu ove godine stiže i prvi četverocilindraš serije F10 u obliku 520d, koji će jedini serijski koristiti sustav start stop (uz ručni mjenjač), trošiti pet litara na 100 km te u Njemačkoj koštati manje od 40 tisuća eura.

Tehnika je već od jeseni prošle godine poznata iz petice GT, pa znamo da će nova petica u početku dolaziti sa sedam motora. Vrh je benzinski 550i s motorom twin turbo V8 snage 407 KS, što je više negoli je prije deset godina nudila izvedba M5 (E39). No, nas je na probnoj vožnji oduševio i sto „konja“ slabiji 535i (306 KS), koji klasično usisno ubrizgavanje ostavlja u prošlosti, a gorivo u komoru za izgaranje sad stiže izravno. Njegov se prethodnik s dvostrukim turbom već okitio titulom motora godine, a s novim koji kombinira izravno ubrizgavanje, prednabijanje i valvetronic BMW ide na viši nivo. Umjesto registarskog prednabijanja, sad svaki punjač ima dva odvojena voda za bolji odaziv. Dodatno, ventili podesivi po hodu podižu učinkovitost usisa i čine leptirasta tijela viškom.

Potvrdu vrlo brzo nalazimo u praksi, trocilindraš sa 400 Nm okretnog momenta vuče snažno već iz „podruma“ (1200 o/min), mumljajući pritom melodično i penjući se prema visokim okretajima vrlo živahno. Reakcije na komande gasa sad su puno osjetljivije pa većina vozača tad mudro posustaje i traži spas u brzini iznad.

Kao što se od BMW-a i očekuje, vožnja je sigurna, uz izniman komfor usprkos runflat-gumama. Komforne se postavke već tradicionalno mogu pritiskom na gumb pretvoriti u BMW-ovska prepoznatljiva dinamična svojstva, a da se pritom ne osjete nepreciznost ili tvrdoća. Upravlja se precizno, a ovjes djeluje vrlo kompetentno. Pogotovo znamo li da postoje brojne opcije ovjesa, poput aktivne stabilnosti ili adaptivnog ovjesa koji uz pomoć senzora djeluje u suradnji s aluminijskim podvozjem i aktivnim upravljanjem stražnjih kotača.

Osim toga, tu su i sustav za promjenu vozne trake i praćenja mrtvog kuta, tempomat s funkcijom stop and go, kamera za noćnu vožnju, adaptivna svjetla te head up zaslon s prepoznavanjem znakova. No, nema se potrebe brinuti, sve zvuči puno kompliciranije nego što jest. Naposljetku, BMW ne želi razočarati vjerne kupce, a šesta generacija ima velike šanse da na postojeću brojku od 5,5 milijuna petica doda još pokoju znamenku.





Serija M
Što je s M-serijom? - pitate se. Iako stiže tek 2012. godine, već sad znamo da klasični V10 zbog nemogućnosti napredovanja na ekološkom planu, uz zadržavanje istih performansi te izuzetno skupe izrade, postaje prošlost. Na njegovo mjesto dolazi V8 s dvostrukim turbom poznat iz X5 M i X6 M. Snaga bi trebala porasti na 578 KS, prijeti se sa 800 Nm, a umjesto automatike u igri je sedmobrzinski mjenjač s dvostrukom spojkom. Čak se šuška i o ugradnji KERS-a iz BMW-ovog F1 bolida iz 2009.


2010-05-02 23:14:51

hvala bogu da je chris bangle otišao te je bmw ponovo postao bmw

2010-04-13 11:18:09

Das auto. Taj slogan bi BMW trebao koristiti ali mu je neugodno kad si ga je prigrlio obljubljeni njemački konfekcionar narodnog imena. Osobno, ova petica je sve što bi mi trebalo.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mikro christian.louboutintjolieoslin suzuki kizashi alfaromeogiulija volkswagen test kvarova mens north face sho porshe cayenne koliko ulja ide u motor audi koliko ulja ide u motor audi b corsad kolekcionalno izdanje daciatsanderoostepway koliko ulja ide u motor audi yeti maxi toyota aurus corsa c test koliko ulja ide u motor volvo dacia duster rijeka yeti maxi corsa c test toyota landcruiser cooper gume test senzor dmicubisielancer videoplatvala corsa c maraton test zimske gume c crosser koliko ulja ide u motor nisaa mercedes s amg megane grand tour tablicandijelovixnisankqashqai mini bus ford fosion corsa c maraton test zimske gume za toyota auris zimske gume za toyota auris testsmini.cooperkrabljeni pritisak u gumama renault mega pumpa zimske gume za toyota auris ford t ypsilon zimske gume za toyota auris rabljeni focus st corsa c maraton test corolla verso chevrolet.epicarlt a line empire waist tube top l vw polo goal edition taxi