Autokreso
Autokreso
2009-11-12 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: GEC
Bookmark and Share

Pomirba među klasama - kao da je slogan testnog allroada, jer to je pravi auto za sve. Dovoljno je velik, ali i dovoljno praktičan za grad, prima veliki teret, može se voziti brzo, ide i po lošim terenima, štedljiv je, luksuzan, uglađen i vrlo ugledan


Morali smo napustiti asfalt unatoč sportskoj
Morali smo napustiti asfalt unatoč sportskoj "obući"

Pamtim dobro, prije desetak godina Audi je predstavio prvu generaciju allroada. Baza je bio A6, a upravo sam ja iz Ingolstadta dovezao prvi primjerak u Hrvatsku. Carinike po običaju nije zanimala dokumentacija automobila s IN tablicama, nego su se čudili “dignutom“ karavanu, na kojem im se najviše svidio TV. Tako smo na granici svi gledali glasoviti „Upitnik“ Joška Lokasa sjedeći u luksuznom audiju i divili se modernim tehnologijama.

Loša cesta. Krivi put. Usko, no audi i dalje nudi visoku razinu komfora
Loša cesta. Krivi put. Usko, no audi i dalje nudi visoku razinu komfora

Danas, zapravo devet godina kasnije, automobili carinike i dalje površno zanimaju. Joško Lokas puni stupce nečim drugim, a „Upitnik“ više nije predmet razgovora. Jedino je allroad trajna vrijednost. Dobru ideju crossovera - kako se nemaštovito zovu spojevi karavana i SUV-a - Audi je fascinantno prepisao od Subarua i Volva. Oni su tad jedini nudili nešto slično i reprezentativno, ali su ih Nijemci zatekli. Ponudili su dizel. TDI čak, pa se otad povijest drukčije piše.

Veliki korak naprijed je sustav drive select, koji u trenu prebacuje udobnu inačicu karavana 4x4 u sportaša zavidne razine. Za svakog ponešto
Veliki korak naprijed je sustav drive select, koji u trenu prebacuje udobnu inačicu
 karavana 4x4 u sportaša zavidne razine. Za svakog ponešto

izgled, imidž, okretni moment, oprema


cijena, loš izbor guma, terenske osobine
 
Allroad je danas uobičajen pojam među automobilima. Svi znaju o čemu je riječ, a nama je drago da je takav proizvod stigao i među manje. A6 je danas prevelik, pa njime baš nitko nikad neće napustiti asfalt. Dobro, neće ni A4 allroadom, ali mi smo jednostavno morali. Bilo nam je teško. Baš kao i razumjeti filozofiju tvornice koja takav automobil obuva u prestižnu sportsku obuću. S jedne strane uz imidž quattra i izgled allroada gradi landroverovsku filozofiju, dok ga s druge obuva u pirelli P zero rosso s brzinskim indeksom Y (do 300 km/h). Smiješno! Land rover u F1 obući.

Uredna unutrašnjost izgleda atraktivno
Uredna unutrašnjost izgleda atraktivno

Odlučili smo sve to provjeriti. Malo autoceste, tek toliko da se gume zagriju, a onda magistralne, lokalne, seoske ceste i makadama. Pala je i kiša, pa su naše loše prometnice postale još skliskije. Sretni smo u audiju. Cijenimo i četiri pogona i moćne kočnice. Ipak, ako se do Jezerana poskliznemo nekoliko puta (ne svojom voljom), vožnja nije baš najugodnija. Skrećemo na lošiju cestu. Krivi put. Usko i loše, no audi i dalje nudi visoku razinu komfora.

Smanjujemo doživljaj. Prebacujemo mod podešenja audi drive selecta iz dynamica u comfort. Ovjes je mekši, ali je upravljač neželjeno prelagan. Skrećemo na makadam i pazimo na gume, kamenje i blato. Zahvalni smo na 3,7 cm povišenom odstojanju od tla. Audi se i tu dobro snalazi. Pogon i motor također. Prvi je stalan na sva četiri kotača, dok je drugi najsnažnija izvedenica dvolitrenog TDI-ja. Daje 170 KS i 350 Nm. Moment je odlično raspoređen jer je maksimalna vrijednost u rasponu 1750-2500 o/min.

Novi pogled na satelitsku navigaciju s reljefnim zemljovidom
Novi pogled na satelitsku navigaciju s reljefnim zemljovidom

Dosta je dobro u jednom danu voziti i 226 km/h i biti u blatu na vrhu Gorskog kotara. Posjetiti Vransko jezero i Bašku Vodu. Jurišati autocestom, ali i sa 20 km/h paziti na kamenje u dubokoj travi, lutajući Hrvatskom. Impresivno! Ovo je najbolji audi. Jedino što vrhunsko zadovoljstvo ima i svoju jednako vrhunsku cijenu. Čak izuzetno visoku - punih 508.000 kuna. Na stranu što početni A4 allroad 2.0 TDI stoji 334.000 kuna i što nudi jamstvo od četiri godine ili 100.000 kilometara. To je preskupo, no toliko stoje i konkurenti.


Audi A4 allroad 2.0 TDI

Audi A4 allroad 2.0 TDI

Tržišni podaci

Vrsta: Audi

Cijena: 508.000 kuna

Motor

Motor: dizel redni 4

Radni obujam klipa: 1968 cm3

Nominalne performanse: 170 KS @ 4200 rpm

Okretni moment: 350 Nm @ 1750-2500 rpm

Najviša brzina: 213 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,9 s

Prosječna potrošnja: 6,2 l/100km

Audi

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: vw polo tdi cswqtqwm christianlouboutinarielleta opruge lancia kappa testszimskihwguma test auto sjedalica mitsubishi spase huyndaiavante chevrolet kalos citroen visa electrique hyundai terracan usporedba lak politura alfa romeo giulija hladnjak vode opel zafira opc renault megan grandtour domagoj marko uvoz novog automobila akumulator spark cijena motria guma auto kreso motor coat toledo toyota vista retrovizor koliko ulja ide u mercedes a e stara mercedes sprinter xenon ili led punto electric suzuki ignis dizel sprice ventila renaultcangoo chevrolettcorveta test buster ford fokus renault megane classic cijena seat cordoba xara autosmotorwiwsportnkatalog koliko ulja ide u motor opel dbsvolante seat altea dbsvolante protokomjer zraka mercedes oprel corsa d daciatsanderonstepway latvala foord fiesta koliko ulja motor polo dizel najbolji maglenke nissan qasqai williams djevojke imotori union all sel ljetneogumescijenatfurlan