Autokreso
Autokreso
2010-10-21 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

U svjetlu nedavnog velikog egzodusa tvorničkih momčadi može zvučati čudno, ali trenutak za ulazak novog velikog proizvođača u Formulu 1 možda nikad nije bio povoljniji. To je nanjušio i koncern Volkswagen, u kojem se trenutačno raspravlja hoće li u F1 Porsche ili Audi


 

Porscheov predsjednik Mattias Müller u Parizu je potvrdio kako postoji velika vjerojatnost da Volkswagen 2013. godine, kad na scenu stupa nova generacija 1,6-litrenih turbomotora, uđe u Formulu 1 s jednim od svoja dva masovn(ij)a premium brenda.

 


FOTA, udruga momčadi Formule 1, od svojeg osnutka trudi se privući proizvođače koji trenutačno nisu uključeni u F1. Predstavnik grupacije VW, konkretno Audija, sudjeluje na sastancima tehničke grupe koja upravo finalizira planove za novu generaciju F1 motora, obujma 1,6 litara, s četiri cilindra i turbom (još postoji mala šansa da motori ipak budu tradicionalnije V6 konfiguracije), što bi odgovaralo tržišnim planovima obiju marki.

 


Prema predviđanjima, VW bi s jednom od tih dviju marki ušao u sport bilo kao „samo“ dobavljač motora, bilo kao potencijalni dioničar neke postojeće F1 momčadi, kao što je do prošle godine bio slučaj s Mercedesom i McLarenom. Bez sumnje, u svojoj pripremi sigurno će napraviti i „feasibility“ studiju (održivosti) za kupnju neke postojeće momčadi. Logika iza takvog poteza u očekivanom je povećanju zarade zahvaljujući godišnjoj apanaži koja se očekuje nakon novog Concordskog ugovora, o čemu bi pregovori mogli/morali završiti tijekom zimske pauze.

 

Porsche se već natjecao kao samostalna marka u F1, a pobijedio je u Francuskoj 1962.


- Na Le Mansu se trenutačno natječemo s dvije marke u dvije klase - Audijem u LMP1 i Porscheom u LMP2. No, samo je jedna klasa, LMP1, koja omogućuje ukupnu pobjedu, a mi ne želimo da se naša dva brenda natječu jedan protiv drugog u LMP1, jer mislimo da to ne bi bilo pretjerano zabavno - rekao je Müller o situaciji u utrkama izdržljivosti, najznačajnijoj sportskoj aktivnosti u kojoj sudjeluju spomenute dvije marke, i nastavio: - Zato moramo raspraviti o tome ne bi li bilo bolje da jedna od dviju marki ostane u LMP1, a druga prijeđe u F1. Analizirat ćemo prednosti i nedostatke takvog plana.

 


Ako FOTA uspije izboriti povećanje u podjeli zarade od marketinške dobiti, nedostataka u F1 moglo bi biti malo. Prema sadašnjem Concordskom ugovoru, momčadi prema posebnom, tajnom ključu, ovisnom o plasmanu u prvenstvu i povijesnoj vrijednosti/težini momčadi, dijele 50 posto zarade koju godišnje stvara F1, a cilj im je taj udio novim ugovorom povećati na 75 posto. S tim povećanjem u prihodima, i istovremenim uspješnim pregovorima o daljnjem smanjenju godišnjih troškova natjecanja i razvijanja novih bolida, sudjelovanje u F1 trebalo bi postati ne samo neutralno po pitanju prihoda i izdataka, nego vrlo vjerojatno i profitabilno, i to i da se u računicu ne uzme neusporedivi globalni marketinški doseg (iliti „marketing reach“ danas must know/use marketinškim riječnikom). Ukupno, posjedovanje vlastite F1 momčadi moglo bi se pokazati isplativijom investicijom od djelomičnog vlasništva ili samo uloge dobavljača motora.

 

Audi je dominirao predratnim GP-utrkama, ali nikad nije sudjelovao u modernoj F1

Postoji više momčadi koje bi odgovarale Porscheu/Audiju. Red Bull već dulje vrijeme ima vrlo snažne „business to business“ veze s Audijem, pa i svoju drugu momčad Toro Rosso, koje bi se rado riješio. No, s Audijem (u Njemačkoj) je vrlo dobro povezan i Colin Kolles, šef momčadi Hispania Racing. On u Njemačkoj ima momčad koja koristi Audijeve bolide za endurance racing (generaciju starije modele s Le Mansa). Istovremeno, Williams je službeni dobavljač hibridne tehnologije za Porsche i trenutak je upravo savršen za neku vrstu deala, jer su vlasnici Frank Williams i Patrick Head došli u godine kad prvi put zaista počinju razmišljati o penziji (barem djelomičnoj) i prodaji dijela svojih dionica.


Audi i F1 
 

Audi nikad nije bio u Formuli 1, no Auto Unionovi bolidi s današnjim Audijevim logom - četiri povezana kruga - natjecali su se prije drugog svjetskog rata u tadašnjim GP-utrkama, koje su svojevrsna preteča Formule 1. Audi također vrlo blisko surađuje sa Shellom u svom programu Le Mans, no Shell već godinama surađuje i s Ferrarijem u F1. Problem Audija kao brenda je činjenica da je njegov cjelokupni sportski program dosad bio okrenut utrkama izdržljivosti (Le Mans, ALMS) i poglavito dizelskoj tehnologiji. Teško je zamisliti da će F1 u bližoj budućnosti prijeći na dizel-motore, što bi značilo da kompanija mora napraviti veliki zaokret u strategiji.  

 


Porsche i utrke

   Porsche je sinonim za utrke sportskih automobila, a ima i svoju povijest u Formuli 1, kao samostalna momčad tijekom 60-ih godina prošlog stoljeća (pobijedio je na VN Francuske 1962.) te kao dobavljač motora za Footwork (Arrows) 1991. Ipak, danas je vjerojatno najpoznatiji kao proizvođač TAG-turbomotora, koji su ranih 80-ih u McLarenu osvojili tri prvenstva i 25 GP-utrka.


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: skodatoctaviaiscout koliko ulja ide u motor pola colorado cijena servisa seat ibiza nova corsa denis peloza civic hibrid all products : louis vuitton h autoradio cijenarguma qashqai rabljeni auto presvlake koliko ulja ide u motor touran vvw cijene servisa reno clio resul dmicubisielancer renac edukacija ugg classic short boots : zen predstavljen mestgume ford mondeo limuzina duga putovanja mercedesiaelasa koliko ulja ide u motor scenic mitsubishiasxtest x!trail custom jerseys audi e tron spyder gsi mercedes b klase straight wigs : zen cart!, the golf variant spark testovi gum skidanjekilometara testarabljenih grand vitara kuka za fiat palio polo sdi fiatjcoupe mercedesaslremclaren polovnitautomobili wvzpolo ana gume za auto nissan jike dijelovi the north face sable shoes men staratfabia vw buba quaskai rabljeni