Autokreso
Autokreso
2009-10-21 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Životni stil plejboja, hobiji među kojima je i posjedovanje nogometnog kluba, i glavni poslić šefa Renaultove F1 momčadi - za Flavia Briatorea moglo se komotno reći da je imao sve


Imao je sve
Imao je sve
Nakon dvadeset godina Formula 1 ostala je bez jednog od najintrigantnijih likova u svojoj povijesti. Flavio nikad nije bio šef momčadi poput Franka Williamsa ili Rona Dennisa, čistokrvnih trkača u duši. On je bio upravo suprotno, šef momčadi čija je jedna od poznatijih izjava bila ona vezana uz nedopušteno skidanje filtra s pumpi za dolijevanje goriva 1994., zbog čega je momčadi prijetila drakonska kazna. Tim povodom Flavio je okupljenim novinarima rekao: „Hej, dečki, pa znate mene, ja vam se u to ne razumijem, filtar za gorivo ili filtar za kavu, meni vam je to sve isto“.

S Berniejem Ecclestoneom i još nekima Briatore je kupio Queens Park Rangers
S Berniejem Ecclestoneom i još nekima Briatore je kupio Queens Park Rangers

Briatore je rođen 1950. u obitelji osnovnoškolskih učitelja, a oni koji ga poznaju iz mladosti tvrde da je odmalena želio postati bogat. U dvadesetima zaposlio se kod talijanskog biznismena Attilija Dutta, vlasnika tvornice boja, koji je poginuo od podmetnute bombe. Prema izvještajima, to ubojstvo nikad nije razjašnjeno, ali je poznato da je prethodni vlasnik kompanije bio Sicilijanac koji je prao novac za obitelj Gambino. Nakon Duttove smrti kompanija je propala, a Briatore je osuđen na četiri i pol godine zbog lažnog stečaja. No, prije izvršenja kazne bježi na Djevičanske otoke, a vraća se u Italiju kad je amnestiran.

Briatoreov put prema Formuli 1 počeo je sredinom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kad se u Milanu upoznao s Lucianom Benettonom, u vrijeme dok je još radio kao burzovni mešetar. Godine 1977. Benetton povjerava Briatoreu zadatak da njegovu modnu marku uvede na američko tržište, koje Briatore osvaja vrlo sugestivnom, ali i kontroverznom marketinškom kampanjom, no bio je to samo njegov prvi veliki uspjeh.

Dolazak Alonsa u Renault bio je početak drugog Flavijevog zlatnog doba u F1
Dolazak Alonsa u Renault bio je početak drugog Flavijevog zlatnog doba u F1

Neko vrijeme bavi se „plavom vrpcom“ i kao čelni čovjek projekta uspijeva u rušenju brzinskog rekorda u prelasku Atlantika. U međuvremenu na kraju sezone 1985. Luciano Benetton kupuje Tolemanovu momčad i mijenja joj ime i imidž u „United colors of Benetton“.

Briattore na svoju prvu grand prix utrku dolazi u australski Adelaide kao gost momčadi, kojoj se već iduće godine pridružuje kao komercijalni direktor. Momčad je dotad postizala solidne rezultate, među kojima se posebno isticala prva pobjeda Gerharda Bergera 1986., ali tek Briatoreovim dolaskom momčad ulazi u krug onih koje se redovito bore za pobjede.

Sljedeći Briatoreov biserni potez bilo je dovođenje Michaela Schumachera. Mladi Nijemac debitirao je na VN Belgije 1991. u momčadi Eddieja Jordana, no samo četrnaest dana kasnije i on navlači ujedinjene boje Benettona, sjeda u njegov drugi bolid uz trostrukog svjetskog prvaka Nelsona Piqueta. Briatore je imao dobar njuh za talente i nije se nimalo dvojio zamijeniti iskusnog Roberta Morena mladim Nijemcem. Točno godinu dana nakon debija Schumacher osvaja svoju prvu pobjedu na Spa Franchorshampsu.

Voda je došla do grla? Alonso je isplivao, Briatore potonuo
Voda je došla do grla? Alonso je isplivao, Briatore potonuo

Dok je Schumacher 1994. osvojio vozački naslov, momčad je prolazila kroz brojne kontroverze, među kojima je bila i FIA-ina istraga o korištenju u to vrijeme zabranjenih vozačkih pomagala poput traction controla, koje je tadašnji B194 navodno imao, ali čije postojanje FIA nikad nije uspjela dokazati. Iste godine Briatore kupuje Ligierovu momčad, da bi se dočepao zalihe Renaultovih motora, ali FIA-ina pravila tad su priječila da Briatore uistinu posjeduje drugu momčad pa ju je preprodao Tomu Walkinshawu, naravno - bez Renaultovih motora, koje je zadržao u Benettonu. Godinu dana kasnije s novim motorima Briatore dovodi momčad do prvog konstruktorskog naslova (i Schumacherovog drugog vozačkog).

Jednom biznismen, uvijek biznismen, Briatore 1996. kupuje udio u Minardiju, u nadi da će momčad uspjeti preprodati British American Tobacu, koji se pripremao pokrenuti vlastitu momčad, no nakon što su pregovori propali, svoj udio prodao je ostalim suvlasnicima. Briatore napušta Benetton 1997. i osniva Supertec, kompaniju koja se bavi pripremom motora za druge momčadi, uključujući i Benetton, kojoj je kao osnova poslužio upravo Renaultov F1 program koji je kompanija napustila, nakon odluke o povlačenju iz F1 te iste godine.

Schumachera je u Benetton doveo upravo Flavio Briatore
Schumachera je u Benetton doveo upravo Flavio Briatore

Kada se 2000. Renault vratio u F1, ali sad s vlastitom momčadi, nakon što je kupio upravo Benetton, Briatore postaje izvršni direktor ili, pojednostavljeno, šef momčadi. U nju 2003. dovodi Fernanda Alonsa, što je bio potez koji je pokrenuo drugo zlatno doba njegove karijere. Alonso osvaja naslove 2005. i 2006., a momčad 2005. osvaja naslov i u konkurenciji konstruktora.

Dok je na stazi sa svojim momčadima ostvarivao vrhunske uspjehe, Briatore je bio i najglasniji zagovornik teze da se cijeli F1 šou mora poboljšati „Formula 1 je previše predvidiva i cijeli šou baš nije fantastičan“, rekao je 2008. „Trebaju nam puno nepredvidljivije utrke i, što je puno važnije, moramo F1 više približiti gledateljima, običnim ljudima - treba nam više zvijezda i više zajedničkog rada na pronalaženju sponzora, jednostavno - trebamo više od svih.“

Elisabett, Naomi, Heidi - Flavio je uvijek s lijepim ženama
Elisabett, Naomi, Heidi - Flavio je uvijek s lijepim ženama

Izvan Formule 1, Briatore je 2007. s konzorcijem investitora, među kojima je i Bernie Ecclestone, kupio londonski nogometni klub Queens Park Rengers. Taj potez opisao je kao hobi kojem se može posvetiti kad nije zaokupljen vođenjem F1 momčadi. Istovremeno, ulaznice za domaće utakmice QPR-a postale su najskuplje na otoku.

Njegovim odlaskom iz Formule 1 otišao je i posljednji predstavnik nekadašnjeg glamura i raskalašenosti, prije nego što se pretvorila u korporativni biznis. Volio je društvo lijepih žena i tijekom godina imao afere sa supermodelima poput Naomi Campbell i Heidi Klum, s kojom ima i dijete. Prošle godine oženio se bivšom „wonder bra“ djevojkom, trideset godina mlađom Elisabettom Gregoraci, s kojom upravo očekuje dijete.

Nakon što je najprije sam napustio Renault, „za dobrobit momčadi“, FIA mu je, za razliku od ostalih sudionika afere, odrezala drakonsku kaznu zbog „crash-gatea“ i namještanja prošlogodišnje utrke u Singapuru. Dok je Nelson Piquet junior dobio imunitet, a tehnički direktor Pat Symond zabranu rada u F1 od pet godina, Briatoreu je izrečena maksimalna moguća kazna od doživotne zabrane ne samo rada u F1, nego i prisustvovanja bilo kakvom natjecanju pod FIA-inim okriljem. U dvadeset godina Flavio je izgleda previše puta stao na žulj čelnom FIA-inom čovjeku Maxu Mosleyju.


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: skodatoctaviaiscout koliko ulja ide u motor pola colorado cijena servisa seat ibiza nova corsa denis peloza civic hibrid all products : louis vuitton h autoradio cijenarguma qashqai rabljeni auto presvlake koliko ulja ide u motor touran vvw cijene servisa reno clio resul dmicubisielancer renac edukacija ugg classic short boots : zen predstavljen mestgume ford mondeo limuzina duga putovanja mercedesiaelasa koliko ulja ide u motor scenic mitsubishiasxtest x!trail custom jerseys audi e tron spyder gsi mercedes b klase straight wigs : zen cart!, the golf variant spark testovi gum skidanjekilometara testarabljenih grand vitara kuka za fiat palio polo sdi fiatjcoupe mercedesaslremclaren polovnitautomobili wvzpolo ana gume za auto nissan jike dijelovi the north face sable shoes men staratfabia vw buba quaskai rabljeni