Autokreso
Autokreso
2009-12-10 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Nikad u modernoj povijesti Formule 1 vozačka križaljka nije bila toliko neizvjesna - samo tri momčadi s potvrđenom vozačkom postavom za sljedeću sezonu i čak dva svjetska prvaka bez sigurnog volana za iduću godinu




Ne sjećamo se kad je vozačko tržište bilo ovako neizvjesno, a tako puno momčadi bez poznate vozačke postave. Trenutačno su bez ugovora čak dva svjetska prvaka, i to u naponu snage, a ne na zalazu karijere. No, bez ugovora je i cijela plejada etabliranih i cijenjenih F1 imena, uz poplavu novih mladih vozača koji su zaslužili šansu okušati se u Formuli 1. Cijelom tom cirkusu sigurno ne pomaže ni situacija s momčadima, koja je i dalje iznimno neizvjesna, s mogućim Renaultovim otkazom, još nesigurnom Sauberovom (bivši BMW) budućnošću i velikim upitnikom nad nastupom barem jedne od četiriju novih momčadi.

Kod teškaša situacija je naizgled izvjesna i izgleda da se vrti samo oko novca. Jer, i Raikkonnen i Button, kao i momčadi s kojima pregovaraju - McLaren i Brawn, jasno su izrazili želju da se dogovore i stvar je navodno samo „financijske prirode“. No, u F1 novac nikad nije nevažan faktor, i svašta još može biti.



Kimi Raikkonen bliže je unosnoj mirovini nego potpisivanju novog ugovora. U sportu u kojem se sve sazna procurila je i financijska pozadina pravog razloga odgađanja najavljenog i logičnog prelaska u McLaren. Naime, bivši svjetski prvak zaradit će 17 milijuna eura ako iduće godine ostane doma, naspram 15 milijuna ako potpiše za McLaren.

Neslužbene informacije govore da je za raniji raskid ugovora Ferrari pristao isplatiti 17 milijuna eura (puni preostali iznos njegovog trogodišnjeg ugovora) ako se ne bude natjecao u 2010., odnosno 10 milijuna ako prihvati poziv neke druge momčadi. Očito je taj Raikkonenov dogovor postao javna tajna, pa mu je McLaren ponudio plaću od „samo“ pet milijuna za 2010., što znači ukupno 15 milijuna godišnje zarade.



Trenutačno Kimijev menadžment, koji predvode Steve i David Robertson, zahtijeva da McLaren isplati punu Kimijevu godišnju cijenu (oko 10 milijuna), uz znatno smanjenje sponzorskih nastupa tijekom godine, i odriješene ruke za nastupe na relijima. Budući da je Raikkonen već odbio neke druge ponude i rekao kako će se natjecati isključivo u momčadi u kojoj se može boriti za naslov, a to mu prema njegovom mišljenju može pružiti samo McLaren, te da u suprotnom „postoje i druge stvari kojima se može baviti“, upravo bi reli mogao biti glavna razonoda za ubijanje vremena u 2010.

McLarenova opcija B je Nick Haidfeld, vozač koji ima mjesto za volanom bolida, ali u bivšem BMW-Sauberu, momčadi koja još nema zagarantirano mjesto na startnom poretku. McLaren-Mercedesov šef Martin Whithmars nedavno je rekao da je Haidfeld vjerojatno najpodcjenjeniji vozač u Formuli 1 i mogao bi biti gotovo idealna opcija za momčad koja još liže ožiljke epizode Alonso/Hamilton. Haidfeld je Nijemac, što bi zadovoljilo Mercedesove želje, ali i Hamiltonove, koji je u McLarenu nakon Alonsovog odlaska dobio schumacherovski status i u Kovalainenu imao svog Barrichella, idealnog kolegu koji se nije bunio kad je momčad redovito Hamiltona stavljala u povlašteni položaj i boljim materijalom (preinakama na bolidu) i taktičkim odlukama. S Raikkonenom to ne bi bilo tako jer, osim što Finac jako dobro poznaje momčad, nije tajna da u njoj i dalje ima jako puno obožavatelja koji nisu zaboravili što je sve sposoban učiniti.



No, možda Raikkonen ipak završi u Red Bullu, umjesto Marka Webbera. Adrian Newey zna što je Raikkonen u stanju, a isto tako Kimi jako dobro zna koliko Neweyjevi bolidi mogu biti brzi, ali i lomljivi, pa je pitanje želi li ponoviti iskustvo iz McLarena 2005., kad je u rukama imao možda najbrži, ali bez sumnje najkvarljiviji bolid.

U Brawnu je situacija jednako jednostavna ili komplicirana, ovisi kako se gleda. Iako još ništa nije potvrđeno, Nico Rosberg trebao bi biti gotova stvar, i to kao posljedica Mercedesovog ulaska u vlasničku strukturu momčadi. No, ako se tu nešto zakomplicira, i Rosberg, Hamiltonov prijatelj, mogao bi osvanuti u drugom McLarenovu bolidu.



Novi svjetski prvak Jenson Button također je u lovu na novac. Ove je godine pristao na dobrovoljno smanjenje plaće da bi nakon Hondinog povlačenja momčad mogla opstati. Prema neslužbenim podacima, umjesto 12 milijuna dolara, inkasirao je pet i pol. Ove godine kao svjetski prvak smatra kako zaslužuje da mu se plaća, i zbog toga, vrati na staro. No, u Brawnu, i dalje privatnoj momčadi s limitiranim budžetom, iako u neusporedivo boljoj poziciji nego prije godinu dana, licitiraju, odnosno Buttonu umjesto keša nude slobodn(ij)e ruke i prostor da sam nađe privatne sponzore koji će mu nadoknaditi razliku u novcu.

Trenutačno je loptica na Buttonovom dijelu stola. Koliko će trajati ta pat-pozicija potpuno je nepoznato, jer se nikom ne žuri previše, no nije nezamisliva ni mogućnost da Button barem iz inata uzme McLarenovih pet milijuna za Raikkonena.

I, na kraju, što ako se Renault ipak odluči na povlačenje već ove godine - teško je zamisliti da bi Kubica ostao bez volana za sljedeću godinu.



Nove momčadi

Lotus najpoželjniji

Od osam mjesta u četiri nove momčadi trenutačno je poznato samo jedno od njih - Bruno Senna, koji je potpisao ugovor s Campos Metom. Nećak legendarnog Ayrtona već je prošle godine bio jako blizu ulasku u F1, no nakon Hondinog povlačenja Brawn se odlučio za iskusnijeg Barrichella. U momčad Adriana Camposa Senna, osim slavnog imena, vozačkog znanja još nepotvrđene kvalitete, iako s puno potencijala, donosi i znatnu financijsku injekciju.

Trenutačno samo tri momčadi imaju potvrđenu vozačku postavu, a ostalih 12 s potvrđenim mjestom, odnosno 13 ako ubrojimo Sauber, kojem još nije potvrđeno mjesto na startnom poretku, nije riješilo vozačku križaljku.








Ipak, među vozačima je trenutačno najtraženije mjesto u Lotusu, momčadi u malezijskom vlasništvu i pod dirigentskom palicom Mikea Gascoynea. On je rekao da Lotus želi ponajprije iskusne vozače i da je prvotni cilj bio biti najbolji od novih momčadi, a sad i da bude što bliže starosjediocima. Već neko vrijeme uz Lotus se veže ime Jarna Trullija, ali nakon što mu je propao praktično sigurni angažman u Toyoti, senzacija posljednjih dviju utrka Kamuyi Kobajashi označio je upravo Lotus kao svoju prvu želju. S Gascoyneom je u pregovorima i još jedan bivši svjetski prvak - Jacques Villeneuve, stari lisac koji već mjesecima lovi mjesto u nekoj momčadi, a Gascoyne je prvi službeno potvrdio da pregovara s bivšim svjetskim prvakom.

U preostale dvije momčadi sve je moguće. US F1 želio je američku vozačku postavu, a Manor je momčad o čijim se vozačima najmanje priča.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: dijelovi citroen tko najbolje svijetli - biksen megane ii suzuki jimmny new oreans hornets jerseys,hor opel zafira zamjenski motor marko santini mazda cosmo sport corsawlineaptest pritisakugumamarenaultscen mercedesaclass nissan juke stoti broj renokclio michelin egsalto tiffany bangles thin strandard markoatomac mini coupe jety test rabljenog nissan otpornik krajnik spone quartz koliko ulja ide u motor citro rolexdatejust:,replicaswi audivs adac test pouzdanosti megane potrosnjadkamijonaaobracuna tko najbolje svijetli - biksen mastertestu srednje klase auto sjedalice pouzdanost teretni program guma vulkal potrosnjadkamijonaaobracuna koliko ide ulja u motor renaul sava dain martin seat cordoba tdi wrangler mastertest ford japanski golf opelolimpija mercedesicharlston downsizinga unos automobila mercedes klasa gume yeti opel tuning show karlovac or ( blatobran zamjenski citroen visa hyundai elantra servisni inter elektro kadett