Autokreso
Autokreso
2011-10-06 , Autor: HAK
Bookmark and Share

Test taxi usluga obuhvatio je 22 europska grada, u 14 europskih zemalja, a proveo ga je EuroTest, konzorcij nacionalnih autoklubova gdje je sudjelovao i HAK. Ljubljana je najgore ocijenjen grad!




HAK sudjeluje u testiranjima od 2004. čime se našoj zemlji omogućuje uspoređivanje sa razvijenim zemljama pod jednakim uvjetima. 'Razlog za provedbu testiranja je naglašavanje kvalitete i sigurnosti cestovnog prometa u Europi, na korist članova klubova i svih sudionika u prometu. HAK i ostali klubovi time kontinuirano zagovaraju Europu u kojoj vozači kao potrošači ili korisnici usluga slobodno cirkuliraju koristeći sigurnu i kvalitetnu infrastrukturu' rekao je Ivo Bikić, predsjednik HAK-a. Testiranja koja HAK provodi predstavljaju ujedno i statutarnu obvezu, i dio su ukupnih edukativno-preventivnih nastojanja HAK-a, koja su ugrađena i u akciju Ujedinjenih naroda Desetljeće sigurnosti kao i u novi Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa.

 

'Cilj testiranja bio je provjeriti je li kvaliteta taksi usluge uistinu loša kao i njen ugled, odnosno jesu li neugodna iskustva korisnika pojedinačni slučaj ili ustaljeni obrazac', rekao je Igor Novačić iz HAK-a tijekom prezentacije rezultata. Ukupni rezultati na razini Europe su alarmantni jer pokazuju velike razlike među testiranim gradovima. Skupe zaobilazne rute koje su i do 213% dulje od najizravnijih, prekoračenje brzine i do 42 km/h (u gradu), prolasci kroz crveno svjetlo na semaforu, agresivna vožnja, psovanje u vožnji i negodovanje zbog vožnji na kratkim udaljenostima – to su samo neki od uočenih nedostataka. Zabrinjavajuće je što korisnici taksi usluge u mnogim europskim gradovima i dalje doživljavaju uslugu ispod željenih standarda – čak četvrtina pojedinačnih vožnji nije dobila pozitivnu ocjenu. Čak 21 pojedinačna vožnja 'nokautirana' je jer su testirani parametri bili toliko loši da su smanjili ocjenu kategorije na nulu. Čak 82 od 220 putovanja zabilježila su nepotrebna produljenja ruta, pri čemu je najveće zabilježeno u Hamburgu.

 

Nijedan grad nije ocijenjen najboljom ocjenom, sedam gradova (Barcelona, Berlin, Cologne, Lisabon, Milano, Munchen i Pariz) ocijenjeno je sa ocjenom 'dobar' ili, školskim rječnikom, sa 'četvorkom'. Osam gradova ocijenjeno je sa ocjenom 'prihvatljivo', ili 'trojkom' – to su Bruxelles, Geneva, Hamburg, Oslo, Rotterdam, Salzburg, Zagreb i Zurich, dok je šest testiranih gradova ocijenjeno ocjenom 'loše', ili 'dvojkom' (Amsterdam, Luxembourg, Madrid, Prag, Rim, Beč). Jedan grad, Ljubljana, ocijenjen je ocjenom 'vrlo loše', ili 'jedinicom'. Kao najbolji grad nametnuo se Barcelona, u kojem je zabilježeno i najbolje, gotovo besprijekorno putovanje po svim testiranim segmentima. Najgore je putovanje bilo u Rimu, u kojem se vozač dvaput izgubio te je koristio zaobilaznu rutu od 60% i želio naplatiti 69 eura umjesto 62,9 eura, što je više od cijene iz cjenika od 50 eura. Taj automobil nije imao klima-uređaj, motor je bio vrlo glasan, prozorsko staklo bilo je razbijeno a korištene maramice ležale su po automobilu.



Rezultat testiranja u Zagrebu pokazuje da je razina kvalitete taksi usluge pozitivno ocijenjena i u sredini je tablice testiranih gradova. Na prvi pogled, ovaj je rezultat prilično dobar, rekao je Igor Novačić, jer su se ispitivači u zagrebačkom dijelu testa susretali sa dobrim vozačima koji su upravljali očuvanim i čistim vozilima. Taksimetar je bio uključen, naknada naplaćena prema propisanoj tarifi, vozači su pomagali kod prtljage, poznavali su lokaciju odredišta, a dozvole i oznake poduzeća bile su istaknute. No, detaljnim uvidom pokazalo se da nijedna zagrebačka vožnja nije ispunila sva očekivanja. U dvije vožnje zabilježeni su zaobilasci od 14 i 11,5 %, nije bilo moguće odabrati taksi na stajalištu, nije bilo zahtjeva za korištenje pojasa, tri vozača su zanemarila propise o korištenju mobitela i ograničenja brzine, kod osam vozača bilo je problema u sporazumijevanju, u devet slučajeva nije bilo moguće platiti kreditnom karticom, kod šest vožnji račun nije uredno izdan.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: civic sport ford c -ax ford s-max svjetla fiat panda auto motor sport katalog dizel malog srca christian louboutin boots gray sexy lingerie online store or return to tiffany engraved rou antistunning krovneikutije kymco mercedes-benz lamborghinimaventador megane cc mazda sky motori loganbmvc lukalnervo mazdalditd mazdamskyamotori mazdavsi koliko ulja ide u motor seat l megan crijeva rashladnog siste mercedesseecabrio mercedestcharlston miniumoisacubman mishelinevinter mitsubishiwlanc igor igor hunday elantra pritisak u gumama grande punto new era new york yankees mlb c focus c max farovi opel elektro prerade custom jerseys christian.louboutinulouisksued chevrolet.cruis brizgaljke opel bridgestone bmw i fiat kupititrabljeni koliko ulja ide u motor suzuki gole maglenkeopc audi bi turbo suzuki sv jeanstodd octavia rs bf goodrich gume izlazaka