Autokreso
Autokreso
2010-11-22 , Autor: Götz Leyrer, Slike: Reinhard Schmid
Bookmark and Share

Deset zimskih guma u dimenziji 205/55 R 16H odmjerilu su kvalitete u izravnoj usporedbi. Glavno je pitanje - mogu li novaci iznenaditi etabliranu konkurenciju?


 

Uvijek se može bolje. To su pokazali i ugledni proizvođači guma na posljednjem auto motor i sportovom testu zimskih guma. Pravilo - zadržati postojeću razinu kvalitete i svake godine dodati još koje zrnce više. A kvalitetu su, usput rečeno, poboljšali svi proizvođači. Ovogodišnji konkurenti u usporedbi zimskih guma proizvodi su vrlo renomiranih marki.

 


Koncern Goodyear nastupa s dva modela: Goodyear Ultra Grip 7+ te gumom nižeg i povoljnijeg cjenovnog ranga, Fuldom Kristal Control HP. Iz iste kuće dolazi i provjereni Dunlop Winter Sport 3D, koji je prethodnih godina uvijek bio dovoljno dobar da se smjesti na neko od vodećih mjesta u testu.

 

 

Japanski Bridgestone hvata novi zalet. Nakon što je prošle godine Blizzak LM30 povučen s testa (Auto motor i sport 10/2009.) zbog lošijih rezultata prvih mjerenja te zbog Bridgestoneove (opravdane) želje za poboljšanjem njezine kvalitete, ove je godine pripremljen novi model. Obećano je da će LM 32 biti znatno bolji od prethodnika.

 


Goodyear zna napraviti dobru zimsku gumu, to odavno nije ništa novo. Ultra Grip 7+ u testovima na snijegu, koje smo izveli na dalekom sjeveru Švedske, postigao je sljedeće rezultate: vrlo dobra i kontrolirana vozna svojstva, prvoklasna trakcija i izvrsni rezultati na kočenju. Više od izvrsnih Goodyearovih rezultata iznenadila su postignuća novog Fuldinog pneumatika. Dosad je ta marka bila sinonim za srednju klasu, bilo da je u pitanju cijena ili kvaliteta. No, u ovom je testu Fulda u mjerenjima na snijegu ostvarila bolje rezultate čak i od Goodyeara.

 


Razočaranje je pak ponovno priredio Bridgestone. LM 32 u poglavlju trakcije i kočenja nije na razini na kojoj bi potpuno novi zimski pneumatik trebao biti.

 


Osjetno boljim pokazao se, primjerice, Michelin Alpin 4. Doduše, nije na top razini Fulde i Goodyeara, iskazuje tendenciju širenja putanje, ali su mu zato trakcija i kočenje izvrsni. Reći ćemo i da je to najuspjeliji zimski pneumatik koji je taj francuski proizvođač lansirao u posljednjih nekoliko godina.

 

 

Dunlop i Pirelli Sottozero u međuvremenu su zašli u godine, pa stoga ni rezultati više nisu briljantni kao nekoć. Moraju se zadovoljiti samo sredinom tablice. Ni prošlogodišnji pobjednik Continental TS 830 više nije tako uvjerljiv, pogotovo ne na snijegu.

 

 

Povoljni korejski Kumho pokazuje i zašto postoje cjenovne razlike. Vrlo dugi zaustavni putovi, nemirna vozna svojstva te teška kontrola i održavanje putanje daju nam do znanja zašto se dobra zimska guma mora i adekvatno platiti.


S tim smo, doduše, računali već u startu testa, ali su nas iznenadili loši Nokianovi rezultati. Njegovo finsko porijeklo daje nam za pravo očekivati odlična vozna svojstva na snijegu, no WR 32 ničim ne odskače od Kumha. Očajno! Pritom mislimo na trome reakcije na upravljaču te izraženo guranje testnog BMW-a "preko nosa".


 

U mjerenjima na suhom nismo došli do senzacionalnih spoznaja. Iako, Continental i Michelin ostvaruju prvoklasne rezultate, čime su podebljali svoj ukupni bodovni saldo. I Bridgestone je u toj disciplini u samom vrhu, čime je donekle poboljšao završni dojam.

 

Konačni rasplet dogodio se u mjerenjima na mokrom. Nokian se tu izvrsno snašao, no to mu nije pomoglo da u konačnici stigne zaostatak s mjerenja na snijegu. Goodyear i Continental ponavljaju dobra vozna svojstva i kočenje, a u tom segmentu Goodyear ujedno pokazuje Fuldi tko je gazda u kući. Fulda je ključne bodove izgubila na kočenju.

 


Kod Michelina su ograničena vozna svojstva na mokrom već postala svojevrsna tradicija. No, ne i na Alpinu 4! U ovom je mjerenju ostvario treći rezultat, a s Continentalom dijeli titulu u najkraćem zaustavljanju. Ujedno se iskazuje i dobroćudnim te predvidivim ponašanjem u vožnji.


Iako je Goodyear ukupni pobjednik testa, Michelinu alpinu 4 dodijelili smo ocjenu "vrlo preporučljiv", a to je potpuno novi moment u testu zimskih guma u režiji auto motor i sporta.

 

Klikni na sliku za veći pregled

 

Klikni na sliku za veći pregled

 

Tako smo ocjenjivali
Rezultati testa striktno su relativni. U svakom kriteriju najbolja guma dobiva maksimalni broj bodova. Ako su rezultati mjerenja jedne gume 20 ili više posto lošiji od najbolje gume, dobiva nula bodova. Može doći i do razlike u kriterijima, jer se uz rezultate mjerenja ponekad mora u obzir uzeti i subjektivni doživljaj (upravljivost i udobnost).


Također, bodovi se dodjeljuju i prema različitim kriterijima. Kod kategorija koje donose 40 maksimalnih bodova rezultat lošiji pola posto znači jedan bod manje. U kategorijama u kojima je 10 maksimalni broj bodova, po jedan se bod oduzima za dva posto lošiji rezultat.
















Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: zamjenska.hauba auto hold domen kralj christian louboutin paillette panasonic laptop battery : lap seat cordoba dijelovi christian louboutin jimmy choo smart fortwo coupe ulje honda civic alhambra street race osijke kolikotuljaoideiurmotornrenaul usporedni.testtgolfova zmijanamotoru koliko ulja ide u motor opel hyunday koliko ulja ide unissan note porsche croatia koliko ulja ide u motor ducato opeltzafiragdijelovi sedam redizajnirani seat leon christianjlouboutintmetallicug leb sebastzian polo sdi ford c max prednosti i mane daciaadasterambienceisiva zracnifilterzaaircrosscitro honda accord types christianrlouboutingmoussenclo daewo matiz test politura barum bravuris bregasta osovina renault usporedni test bmw merced medjunarodna prometna ignis ddis seicento prviautomobil ford focus megane koliko ulja ide u motor golf pick up chervolet cruze cjenikozamjenskihkdijelovaoza koliko ide ulja u motor renaul maratonltestnopeldcoesavc cjenik ford servisa porshe cayenne nagradnetigre tablicardijelovienisanlqashqai best cars