Autokreso
Autokreso
2013-12-08 , Autor: Jochen Übler i Kristijan Tićak, Slike: Hartmann, Scmid
Bookmark and Share

Zimske gume u dimenzijama 245/40 18 V u današnje vrijeme više nisu rijetkost. Nekim su proizvođačima veliki izazov i stvar prestiža, što pokazuje i naša usporedba na Mercedes-Benzu E500


 Prenosimo test koji je tim Auto motor i sporta napravio dvije godine

Dobra priprema je pola obavljenog posla. Mi smo se pripremili jako dobro, no kao i puno puta dosad pokazalo se da je teorija jedno, a praksa nešto sasvim drugo. Iz naše redakcije u Stuttgartu na usporedni test guma u daleku Švedsku trebalo je krenuti sedam zimskih pneumatika u dimenziji 245/40 18. S naglaskom na - trebalo! Na kraju su ostale samo tri! Neki jednostavno nisu htjeli sudjelovati u testu, drugi nisu mogli, a treći su na kraju, zbog loših početnih rezultata na snijegu, svoje modele jednostavno povukli s testa, kasnije i s tržišta.

Fokusirajmo se na one koji su test završili: Continental Winter Contact TS 830 P, Dunlop SP Winter Sport 3D i Pirelli W240 Sottozero. Riječ je o sportski orijentiranim zimskim gumama velikih proizvođača s brzinskim indeksom V, što znači da su homologirane za brzine do 240 km/h.

Prvi testovi uključivali su mjerenja trakcije na zimskom poligonu u Švedskoj. Već je tu bilo vidljivo da će o pobjedi odlučivati nijanse. Bilo da se radi o mjerenju kočenja s brzine od 50 km/h do nule ili ubrzanja od 10 do 50 km/h, dunlop, pirelli i conti osvajaju podjednako. Recimo, kočenje sa 50 km/h do nule sva tri kandidata uspijevaju završiti ispod granice od 32 metra, što je odličan rezultat.

Razlike su bile vidljive tek u poglavlju upravljivosti. tj. handlinga. Dunlop Winter Sport 3D tu je postavio mjerila - poligon dug 1100 metara prešao je u najkraćem vremenu. Ujedno je ponašanje Mercedes-Benza E500 bilo harmonično i smireno, potpuno kontrolirano u svakom trenutku. Contijev grip je nijansu slabiji, što se odražava na lagano tendiranje širenju putanje. ESP na E500 najviše se mučio s Pirellijem Sottozerom, što se na kraju odrazilo i na vrijeme koje je štoperica pokazivala.

U Njemačkoj smo testirali vozna svojstva guma na mokrom. Pirelli se tu, za razliku od snijega, snašao najbolje. Od mogućih sto bodova na ocjenjivanju, osvojio je 95. Doduše, na kočenju je Dunlop bio bolji, no u akvaplaningu je Pirelli klasa za sebe. Pritom valja spomenuti da je upravljanje u svakom trenutku bilo milimetarski precizno.

Koliko god Pirelli na mokrom bio sjajan, Dunlop i Conti zaostaju samo nijansu. Dunlop zato što tendira sužavanju putanje, dok Conti u graničnom području teži njezinom širenju.

Završno mjerenje uslijedilo je na suhom. Conti je u tom dijelu pokazao svoje oštre zube i zagrizao duboko u asfalt. Njegovo vrijeme osjetno je bolje od vremena preostala dva kandidata, a upravljanje je točno i neutralno. No, ipak je riječ o testu zimskih guma, pa su kriteriji mjerenja na mokrom i snijegu važniji od ovoga na suhome. Na kraju krajeva, Continental i Dunlop su izjednačeni u bod, čime zasluženo dijele prvo mjesto. Pirelli kao drugi zaostaje samo osam bodova, čime zaokružujemo početnu tezu da će u ovom testu na kraju odlučivati nijanse.

Logično, jer ipak su sve tri gume djelo velikih proizvođača koji rijetko čine greške, a ako ih već i naprave, jako ih brzo i otklanjaju. Za razliku od nekih kojima se koža doslovce ježi na spomen ledenog doba. No, tih nažalost na našem testu - nije bilo.


Dva odustala
Goodyear UG Performance 2
Proizvođač je bio prilično izravan - isporučili smo vam pogrešnu varijantu gume. Guma s tom specifikacijom korištena je za razvoj i poboljšanja. Dakle, ne radi se o konačnoj, serijskoj verziji. Goodyear je nakon toga povukao gumu s testa.

Vredestein nextreme
Vredestein je nakon testa povukao kompletnu seriju ove gume s tržišta. Nizozemski proizvođač eliminirao je Nextreme s tržišta pod izgovorom da nije zadovoljan rezultatima kočenja na snijegu. Kaže - tu mora biti mjesta za dodatna poboljšanja.

 






2011-01-28 13:12:31

Odličan test. Samo ne znam za koga u HR, osim već poznatih faca u odgovarajućim autima. Naravno, ovdje iz pristojnosti ne trpam nas, tematske napaljenike


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor golf rezervni dijelovi limarija sko vwpolovariant brizgaljke opel vectra a opel felge auto hrvatska christian louboutin sneakers,d passat highline tdi test gradskih auta north face apex bionic jacket, daevu tico autobusi usporedni.testtzadnjiapogonri christian louboutin jimmy choo micubusi lancer zamjenska hauba renoltumeganeoii renoltumeganeoii rreklama pumpa vode testamercedescgl nissan micera test rabljenog honda accord santa fe gume hrvatska rabljeni auti rolls-royce ghost a klasa mercedes testovi pritisak u gumama renault scen subaru trezia dizel malog srca tzc teretna vozila astra by srnec fordsmondeowlimuzina hondabhr-v fordsmondeowlimuzina adac test dauer unirojal gume thegnorthrfacecelysiumrdowneja motor chevrolet spark tdilbluemotion prodaja automobila test rabljenog nissan patrol mitsubishi asx test rabljena test auto gume bf goodrich rabljena christian.louboutinbchangeeof usporednistestoljetnihoguma bmw urban protokomjerszraka