Autokreso
Autokreso
2013-12-09 , Autor: Jochen Übler / Siniša Tkalčević, Slike: Reinhard Schmid, Hans-Dieter Seufert
Bookmark and Share

Koje su gume u dimenziji 205/55 R16 najbolje? Odgovor na to pitanje potražili smo u najdubljem finskom snijegu na dalekom sjeveru polarnog kruga pomoću Mercedesove B-klase




Prenosimo test koji je tim Auto motor i sporta napravio prije godinu dana

Zbilja vas istinski udari na dalekom sjeveru. U nepreglednim smo prostranstvima jedne od najrjeđe naseljenih država Europe. Tu je uvijek zima i optimalni su uvjeti za isprobavanje zimskih guma. Auto motor i sport je na sjever Europe dopremio 13 posve novih kompleta zimskih guma u dimenziji 205/55 R16 s indeksom brzine H. Ta je dimenzija toliko popularna da bi se moglo reći 'one size fits all', jer nalazimo je u kompaktnoj klasi, među malim automobilima, ali i u srednjoj klasi, koja se također vrlo dobro snalazi s tim gumama.



No, osim snijega, dobra se zimska guma mora dobro snalaziti i po suhoj, ali i mokroj podlozi. O tome nešto govore i nove naljepnice, ali vrlo malo. Ipak, poimence se ističu kočenje po mokrom, buka kotrljanja i otpor kotrljanju, i već ni u tome nisu sve gume jednako dobre. Ipak, nas sad više zanimaju zaustavni putevi, trakcija, tj. vučna sila i bočno vođenje u zavoju. Tu, recimo, istinski briljira Nokian WR D3, koji je na snijegu doslovce posramio sve suparnike osvojivši 99 od mogućih 100 bodova! Da, dobro ste pročitali, Nokian je osvojio 99 posto mogućih bodova na snijegu. I po mokroj se podlozi finska guma pokazuje sigurnom, a ni na suhoj podlozi ne griješi. Sve skupa - pobjeda, iako na koncu tijesna.

KLIKNI NA TABLICU ZA VEĆI PRIKAZ

KLIKNI NA TABLICU ZA VEĆI PRIKAZ

No, ocjenu 'osobito preporučljivo' zaslužili su i Continetal Winter Contact TS 850, Semperit Speed Grip 2, Dunlop SP Winter Sport 4D i Goodyear Ultragrip 8. Od te je četvorke Continentalova guma najuravnoteženija, jednako je dobra i na suhoj, mokroj i na zasnježenoj podlozi. Semperit i Goodyear malo zaostaju, ali su po suhom i mokrom posve na razini zadatka, s predvidivim ponašanjem i velikom rezervom prianjanja, samo su nešto slabije po snijegu. I Dunlop se ističe neutralnim, sigurnim i predvidivim ponašanjem po mokroj podlozi, ali gubi bodove zbog osrednjeg učinka pri kočenju po suhom i zbog blage slabosti po pitanju trakcije.


1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: debica brocki obiteljsk usporednitestgolfatdiitsi sojednimttankomvzasguinnessa polovni auto motor vectraogtswtest noviapassat aveorsedan golfsvi tunel opelimokka activeiparksassist opelcqcorsa peugeut jeantodd lukasgrobenski c-max ulje hondahybrid bmw vwlpoloskaravna golf cabrio dacia - golf ford focus trend plus deseti broj kia vs brao dohc ford focus trend plus cmax continuouslminitbeanrnecklace test rabljenog mercedes e klad mini cooper countryman kia sw subaru justy maraton test mercedes e class gume continental test euro standart nissan navara cammeo ssang yong termo otpornik za wv polo koje ulja ide u motor audi test mini cooper rabljeni daciaasanderoastepwey koliko ulja ide u motor alfa megane facelift slr mazdapplin thenorthfacemendenalijack test rabljenih mercedes cls