2013-12-09 , Autor: Jochen Übler / Siniša Tkalčević, Slike: Reinhard Schmid, Hans-Dieter Seufert
Bookmark and Share

Koje su gume u dimenziji 205/55 R16 najbolje? Odgovor na to pitanje potražili smo u najdubljem finskom snijegu na dalekom sjeveru polarnog kruga pomoću Mercedesove B-klase




Prenosimo test koji je tim Auto motor i sporta napravio prije godinu dana

Zbilja vas istinski udari na dalekom sjeveru. U nepreglednim smo prostranstvima jedne od najrjeđe naseljenih država Europe. Tu je uvijek zima i optimalni su uvjeti za isprobavanje zimskih guma. Auto motor i sport je na sjever Europe dopremio 13 posve novih kompleta zimskih guma u dimenziji 205/55 R16 s indeksom brzine H. Ta je dimenzija toliko popularna da bi se moglo reći 'one size fits all', jer nalazimo je u kompaktnoj klasi, među malim automobilima, ali i u srednjoj klasi, koja se također vrlo dobro snalazi s tim gumama.



No, osim snijega, dobra se zimska guma mora dobro snalaziti i po suhoj, ali i mokroj podlozi. O tome nešto govore i nove naljepnice, ali vrlo malo. Ipak, poimence se ističu kočenje po mokrom, buka kotrljanja i otpor kotrljanju, i već ni u tome nisu sve gume jednako dobre. Ipak, nas sad više zanimaju zaustavni putevi, trakcija, tj. vučna sila i bočno vođenje u zavoju. Tu, recimo, istinski briljira Nokian WR D3, koji je na snijegu doslovce posramio sve suparnike osvojivši 99 od mogućih 100 bodova! Da, dobro ste pročitali, Nokian je osvojio 99 posto mogućih bodova na snijegu. I po mokroj se podlozi finska guma pokazuje sigurnom, a ni na suhoj podlozi ne griješi. Sve skupa - pobjeda, iako na koncu tijesna.

KLIKNI NA TABLICU ZA VEĆI PRIKAZ

KLIKNI NA TABLICU ZA VEĆI PRIKAZ

No, ocjenu 'osobito preporučljivo' zaslužili su i Continetal Winter Contact TS 850, Semperit Speed Grip 2, Dunlop SP Winter Sport 4D i Goodyear Ultragrip 8. Od te je četvorke Continentalova guma najuravnoteženija, jednako je dobra i na suhoj, mokroj i na zasnježenoj podlozi. Semperit i Goodyear malo zaostaju, ali su po suhom i mokrom posve na razini zadatka, s predvidivim ponašanjem i velikom rezervom prianjanja, samo su nešto slabije po snijegu. I Dunlop se ističe neutralnim, sigurnim i predvidivim ponašanjem po mokroj podlozi, ali gubi bodove zbog osrednjeg učinka pri kočenju po suhom i zbog blage slabosti po pitanju trakcije.


1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: spain vw bora santadomenicarally opel signum roletna gepeka chevrolet orlando north inter cooler alfavromeoqgt usporedba.downsizingkmotora volkswagen phaeton crvihonda hondafaccordutest ljetne empty koliko ulja ide u motor golfa lagunaetest veliki test guma motrio podvozje renegade xenon svjetla polo honda accord brigestone humanitarna akcija jaguarvtest koliko ulja ide u motor ducato koliko ulja ide u motor ford astra h gtc octavia facelift chevrolet cruse hladnjaktvode prprema zimske afa romeo mito outlander testakaravana tigar gume fiat linea koliko ulja ide u motor man apologgti toyota-prekoorijekedioprekoemo test rabllenog nissan note dacia duster cijena ambience d golflvrgti zamjenski cjenikdijelovarenaultclio wv polo lukasgrobenski usporedni test karavana sanderotstepwayidizel honda u zenevi brigestone