Autokreso
Autokreso
2017-10-12 , Autor: Siniša Tkalčević, Slike: GEC, Siniša Tkalčević
Bookmark and Share

Kupnja rabljenog danas je vrlo privlačna? No, nepovjerljivi ste prema kilometraži iskazanoj u oglasu? Onda kupite od nekog poznatog ili samo auto koji je redovito servisiran u ovlaštenom servisu. Sve ostalo je pouzdano kao i obećanja političara uoči izbora




Koliko ste puta ugledali neki auto u oglasniku ili na nekom od internetskih portala i zaljubili se na prvi pogled? Sve je izgledalo super, auto je dobro očuvan, kilometraža je razumna, oprema po mjeri, a ni cijena nije nedostižna. Super, posao je sklopljen, auto plaćen, ponosno stoji u garaži, palo je i prvo, temeljito pranje. I vrijeme za posjet servisu, kad slijedi hladan tuš: auto ima mnogo više kilometara od deklariranih...



Takvih je priča koliko hoćete. Može li se od toga obraniti? Upravo to je pitanje bilo razlog da auto motor i sport krene u akciju. Dakle, pitanje svih pitanja: kako otkriti namještanje kilometara? Može li se to uopće? Zadatak je tu, kome se obratiti za njegovu realizaciju? Jasno, krećemo od stručnjaka. Prva adresa: ovlašteni servisi. Oni su poput dobro ugođenog zbora i svi odreda tvrde da ‘narihtavanje’ kilometraže nije moguće. Jednostavno, njihova dijagnostička oprema ne dopušta mogućnost utjecanja na kilometre koje pokazuje instrumentna ploča. Pritom ističu da komandna ploča nije jedino mjesto gdje se pohranjuje podatak o prevaljenoj kilometraži; danas su auti iznimno kompleksni i prepuni elektronike. Ovisno o modelu automobila, podatak o prevaljenoj kilometraži je razasut je po brojnim modulima i dijelovima. Od ključa (BMW) pa sve do brave (Mercedes). Dakle, petljanje s kilometrima nije moguće. Ipak, to je činjenica koje su svi svjesni.



Poznato je da grupacija VW (Audi, VW, Seat, Škoda) ostavlja mogućnost serviseru da triput poništi kilometražu na instrumentnoj ploči na nulu ako se još nije upalila treća znamenka (dakle, auto je prešao manje od 100 km). Razlog za to je prozaičan: prije prodaje auto prevaljuje neku kilometražu manipulacijom po sredstvima transporta i(li) skladišnom prostoru. Ponekad se dogodi i neko oštećenje koje traži popravak i odlazak do specijaliziranog servisa/limarije. Da bi kupac bio što sretniji, tvornica je predvidjela mogućnost postavljanja kilometraže na nulu da bi se očuvao osjećaj ‘potpuno novog auta s nula kilometara’. Tu je više stvar u psihologiji nego u pokušaju prevare. U svakom slučaju, stvarna je kilometraža ostala zabilježena u elektronici za nadzor rada motora i ona se ne može poništiti. Ili ipak može?

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2015-11-03 08:41:55

Kilometražu je moguće muljati samo kod jeftinijih vozila. Kolega je htio kupiti Hyundai i30. Našao je auto iz snova s realnom kilometražom od auto mehaničara koji radi u ovlaštenom servisu. Bio je 2 vlasnik. Na tehničkom provjera kilometraže sve ok, ali jedna velika nelogičnost. 1 vlasnik prešao 50.000 km i prodao ga mehaničaru. Ovaj ugradio plin i od tada auto prelazi 2.500 do 3.500 km godišnje. Tko lud ugradi plin i pravi tu kilometražu. Kolega provjeri u drugom ovlaštenom Hyundai servisu može li se otkriti stvarna km. NEMOŽE. Jeftiniji modeli nemaju tu mogćnost (samo skuplji od 25.000€. Pretpostavka je da je mehaničar prije svakog tehničkog pregleda skidao km kako se na tehničkom nebi evidentiralo stvarno stanje. Kolega nije kupio taj auto. Kupio je auto iz uvoza ali je prije u ovlaštenom servisu provjerio i dobio izlistanje po datumima kada je što rađeno na redovnom servisu i izvan servisa (promjenjeno prednje staklo). Kilometraža se poklapala. Zadovoljan je kupljenim.

2015-11-03 08:41:27

Kilometražu je moguće muljati samo kod jeftinijih vozila. Kolega je htio kupiti Hyundai i30. Našao je auto iz snova s realnom kilometražom od auto mehaničara koji radi u ovlaštenom servisu. Bio je 2 vlasnik. Na tehničkom provjera kilometraže sve ok, ali jedna velika nelogičnost. 1 vlasnik prešao 50.000 km i prodao ga mehaničaru. Ovaj ugradio plin i od tada auto prelazi 2.500 do 3.500 km godišnje. Tko lud ugradi plin i pravi tu kilometražu. Kolega provjeri u drugom ovlaštenom Hyundai servisu može li se otkriti stvarna km. NEMOŽE. Jeftiniji modeli nemaju tu mogćnost (samo skuplji od 25.000€. Pretpostavka je da je mehaničar prije svakog tehničkog pregleda skidao km kako se na tehničkom nebi evidentiralo stvarno stanje. Kolega nije kupio taj auto. Kupio je auto iz uvoza ali je prije u ovlaštenom servisu provjerio i dobio izlistanje po datumima kada je što rađeno na redovnom servisu i izvan servisa (promjenjeno prednje staklo). Kilometraža se poklapala. Zadovoljan je kupljenim.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: opelccorsamopcddjelovi renaulttlagunalgrandtour kolikoulja u motor fiat punt gol vii obiteljski suzukidswift jeep na struju zima citroen opelazafiragdijelovi testoljetnihnpneumatika pritisak u gumama renault twin zvuk elektro automobil audi hladnjakovodegopel chevrolet.malibu ford-puma svjetla fiat panda poliranje farova auris test honda strim christian.louboutinsfastenhlea starter za akumulator pritisak u gumama ford c max smart fortwo app hyundai santafe prvi broj magazina auto motor toyota-prekorijekeiprekomo daewo guma tigar chevrolet corveta chevroletlcaptiva turbo punjac opel stvarno strasan benzin ili dizel active park bikinisdjevojke daciaofaduster opc corsa dacia duster elia cijena petarda opel mokka x wrangler hotel za gume lada niva activeparkassist suzuki audisavant kupnja zimskih guma koliko ulja ide u motor mitsub