Autokreso
Autokreso
2010-10-11 , Autor: Marko Tomac, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Stanje kočnica nikad ne treba smatrati sekundarnim pitanjem ako govorimo o ispravnosti vozila. Štoviše, njihovo je stanje ključno, primarno, a čak nije nužno i jeftino


 

Jeste li kad čuli prodavača koji svoj auto reklamira riječima „ma samo promijeniš stražnje kočnice i vozi“? To je - kao - jeftino! Ali, samo primjera radi, disk za stražnju kočnicu na peugeotu 307 stoji čak tisuću kuna. Zamislite zato da kupite auto na kojem treba promijeniti sva četiri diska i pločice. Za taj servis pripremite budžet koji ste predvidjeli za kraći godišnji odmor.

 

 

Uglavnom, kako bismo vam pomogli da izbjegnete takve situacije te usput provjerili stanje kočnica na našem najbržem maratoncu Mazdi3 2,2CD150, posjetili smo svoje stare partnere u Boschovom servisu Purić kod Samobora. Mazda dobro koči, ali pri vrlo visokim brzinama diskovi počinju lagano tresti i bučiti. Razlog? Nepravilno trošenje pločica i mala deformacija diska, ništa problematično, ali dobro je znati. No, da budemo sigurni - štreberi kakvi jesmo - mazda je morala na valjke. Rezultat je odličan. Kočna sila je vrlo dobra, a razlika između sila lijevog i desnog kočnog sustava zanemariva. Manja od sedam posto, a dopušteno je čak do 25 posto. Provjerili smo i stražnje kotače - problema nema.


Ali, što kad se nađete na livadi rabljenih modela koji su gotovo sigurno u lošem stanju? Tamo je za kočnice bolje ni ne pitati jer istina bi vas mogla samo zbuniti, pa je jedino što možete napraviti - probna vožnja. Cviljenje diskova i pločica, suprotno čestom mišljenju, ne mora značiti ništa. Jednostavno, disk i pločica nisu kompatibilni ili je pločica od takvog materijala… Štoviše, do cviljenja može doći zbog loše izvedene kontaktne površine na pločici pa pri slabijim kočenjima može doći do titranja.

 

 

Važno je da pri kočenju ne osjećate titranje papučice kočnice i da nema vibracija na volanu jer to sigurno znači da su diskovi u lošem stanju. Opipavanje diskova prstima u potrazi za izraženim rubom nije toliko mjerodavno. Oni imaju svoju toleranciju trošenja i rub se brzo pojavljuje. Da biste došli do informacije, nije potrebno juriti, dovoljno je naći vrlo ravnu podlogu pa nježno usporavati i fokusirati se na osjećaj papučice. Titranja i pulsiranja ne bi smjelo biti.


Čine li se kočnice zdravima, izmjena kočne tekućine svakako je preporučljiva zbog sigurnosti, ali i zbog tehničkog pregleda jer tamo se mjeri temperatura vrelišta koja je pokazatelj stanja tekućine. To nije skupa investicija jer litra kočne tekućine stoji 50-ak kuna, a izmjena još sto.

 

 

Kad počnete mijenjati kočnice, brzo će se otvoriti i pitanje o zamjenskim dijelovima. Ima ih more, od njemačkih, talijanskih, kineskih, a pravilo kaže - izbjegavajte najjeftinije. Ako originalne pločice stoje 500 kuna, dobre zamjenske će koštati 350 do 450, a one po samo 100 kuna radije zaboravite. Ista je stvar i s diskovima, pogotovo s njima, jer im vijek trajanja s prosječnim vozačem umirovljenikom može dosegnuti i 100.000 km. Loši zamjenski otići će puno prije, a akcija zvana tokarenje diskova izmjenu će odgoditi kojih 10.000 km.


Servis kočnog sustava podrazumijeva više radnji od puke izmjene pločice i diska. Valja provjeriti i gumicu između kočne čeljusti i klipića, koja zna puknuti ili otpasti. Bez nje ulazak smeća može zablokirati potisni klipić pločice, a rezultat će biti nejednako trošenje pločica. Budući da se pločice i diskovi troše, kočna čeljust stoji na klizačima i po potrebi putuje nekoliko milimetara da bi bila u ravnini s diskom. Klizači kočne čeljusti znaju zahrđati, što dovodi do blokiranja i ponovnog nejednakog trošenja čeljusti.

 

 

U svakom slučaju, kočnice su - uz gume, ovjes i amortizere - ključna stavka koja stoji između automobila i podloge. Dakle, pametno s kočnicama.



Dijelovi
Gumice kočne čeljusti 20 do 300 kuna
Kočna tekućina oko 50 kuna
Pločice 100 do 500 kuna
Diskovi 100 do 1500 kuna
Klizač čeljusti održavanje
Klipići održavanje
Kočni vodovi održavanje

















Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Tražilica automobila tražilica vozila
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cijene u sloveniji kompakt latvalafoordfiesta sitroentsaxo fiat rabljeni cjenik dijelova renault scenic dunlop sport novi passat koliko ulja ide u motor caddy citroen racing watch koliko ulja ide u motor audi t guma tigar gumesslovenija potrosnja goriva qashqai kontrolatkvalitetasdizela muzej djevojkeusexirublju motorno ulje honda cr-v x-trail x cijena qashqai astra gtc susuki s-cross hyundai tucson test kvalitete dizel goriva citroen c-crosser vs. nissan x test gumy testsljetnihwpneumatika rabljeni megane ta renault senic cjenik servisa focusa brdskeoutrke prvi broj ams clio iii mercedes gla uporedni test zimskih guma audikquattroaconcept opel astra g rezervoar za gorivo cijena kol nisan navara prednjedstaklo testsautosjedalicaaferari skodapveti rabljeni djelovi za megan mercedes a klasa renaultrmeganelfacelift koliko ulja ide u motor golf ugg classic short paisley, ugg igor jakopec note bfgoodrich nissan terrano