Autokreso
Autokreso
2017-12-02 , Autor: Kristijan Tićak , Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

U javnost je plasirana informacija o drastičnom padu cijena rabljenih dizelaša u Njemačkoj, što su svi prepoznali kao veliku priliku za kupce iz Hrvatske. U Hamburgu smo istražili cijene rabljenih i po tko zna koji put otkrili da je - svizac zamotao čokoladu...




Odakle uopće početi? Recimo od prave senzacije u manirama Orsona Wellesa iz njegovih najboljih dana: ‘Na Hrvate u Njemačkoj čeka 300.000 dizelaša ispod cijene.’ Ili čak i stvaranja napetosti: ‘Što se čeka, brzo u Njemačku po dizelaš...’ Većina ovakvih i sličnih naslova uglavnom površnih i ‘šupljih teksova nastala je da se autori teksta pritom nisu maknuli iz svoje sobe (rijetko i redakcije).



Za razliku od njih, mi smo se uputili u drugi po veličini njemački grad Hamburg, kako bismo istražili što se uistinu događa na terenu po pitanju neželjenih dizelaša. Pritom smo razgovarali s trgovcima koji nipošto ne žele ostati anonimnima, već upravo suprotno - svim Hrvatima u potrazi za rabljenima rado stoje na raspolaganju za pomoć, savjet te naravno prodaju automobila. Popričali smo i s nekim kupcima koji su se u danom trenutku našli kod prodavača. Uglavnom, krenimo otpočetka.



Izdašne subvencije za stare dizele
Stara je informacija da su dizeli u većini europskih gradova postali nepoželjni zbog povećane koncentracije NOx-a koju hitno treba dovesti u red (pogledaj okvir). Paušalno bi se moglo zaključiti da je riječ o svim dizelima, no nije tako. Oni norme Euro 6 će se bez problema moći koristiti i u budućnosti, dok automobili norme Euro 5 moraju proći softverski update, te su potom u većini slučajeva kompatibilni s aktualnim zakonskim propisima.



Ono što je u cijeloj priči očito, a rijetki spominju, je činjenica da Njemačka hitno s ceste želi maknuti sve dizelaše s normom Euro 1 do Euro 4. Stoga je odmah nakon tzv. Dizelskog summita u Berlinu s proizvođačima provela akciju poticanja kupnje novih vozila uz uvjet 'prešanja' starih dizelaša norme Euro 1 do Euro 4. No, akcija je ograničena s nekoliko uvjeta koji bi trebali spriječiti eventualne manipulacije. Primjerice, lovac na nemali poticaj u iznosu od 1000 do 12.000 eura (ovisno o marci i modelu) mora biti vlasnik vozila najmanje šest mjeseci, a akcija vrijedi do 31. prosinca ove godine.
Znači, isključena je mogućnost da takav stari dizelaš sada kupite i ugrabite poticaj. Nadalje, stari automobil morate uništiti najkasnije mjesec dana od trena preuzimanja novog, i to morate dokazati potvrdom koju izdaje nadležno državno tijelo - u protivnom ništa od subvencije, odnosno povrata novca. Dakle, kupac novog vozila (isključivo osobnog automobila) i vlasnik starog dizelaša - bez obzira je li riječ o pravnoj ili fizičkoj osobi - mora biti jedna te ista osoba.



I Hrvat može ugrabiti njemački poticaj
No, uz sva spomenuta pravila i ograničenja, tijekom našeg istraživanja došli smo do zaključka da teoretski poticaj može ugrabiti i kupac iz Hrvatske, ali pritom mora uložiti nemali trud i sposobnost. Na vama je da procijenite je li sve to vrijedno toga. Procedura je sljedeća - nađete rođaka, prijatelja ili osobu od povjerenja koji je vlasnik Euro 1-4 automobila u Njemačkoj te isti predate u zamjenu za novi koji vi želite kupiti. Kada ga on registrira i dobije poticaj (za koji se nadate da će ga vratiti vama), tada automobil vozite u Hrvatsku i unosite ga prema važećim propisima. Naravno, sve pod uvjetom da čovjek ne želi kupiti novi auto, već se želi što unosnije riješiti svog starog, a poticaj prepustiti vama. Pritom ste vi uštedjeli i pet posto na PDV-u (u Njemačkoj je 20 posto), no s druge strane plaćate nemali prijepis (pet posto od procijenjene vrijednosti vozila) i trošarinu.



Cijela radnja eventualno bi bila isplativa s vozilima više vrijednosti/klase, jer su na njih poticaji i do 12 tisuća eura, dok je sve neisplativo s automobilima gradske pa čak i kompaktne klase (1000 do 5000 eura).



Zašto vam sve ovo govorimo? Jer tu dolazimo do merituma stvari. Naime, kada smo trgovcu u golemom Audi centru Hamburg rekli da zbog nekih propusta (eventualna zabrana prodaje novog automobila u nekom vremenskom roku) njemački poticaj može ugrabiti i Hrvat, Poljak, Rumunj..., čovjek se slatko nasmijao i rekao: ‘Dobro za vas, no nas to uopće ne zanima. Cilj ove akcije je prvenstveno uklanjanje starih automobila iz prometa te poticanje prodaje novih automobila i tehnologija.’

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: opelzafira euro iv koliko ulja ide u motor audi r volvo astra st tepisi zacitroen koliko ulja ide u mercedes a e novi kia sorento nissan juke tiffanylargeroundlinkbrace lagunantest chevroletrcruzpdizelsakcija cjenikodijelovaezaivwrpassatoc zadnji most fiat punto mini bager chelsea fordrt ford kombi prednabijanjenastruju lagunaeiupassat test accord kralja rangearovernsupercharged peugeot za juniora koliko ulja ide u motor audi minicoper subaru br-z koliko ulja ide u motor audi mercedes a lasa a subaru legacy impreza koliko ulja ide u motor audi svi modeli dacije fiat bravo t-jet hyundai tucson suzukisamuraidizel tsi motori renault scenic astra h gtc fiat scudo panorama skoda octavia scout kia cedevita ice race stara camaronss discount sitroen saxo chevrolettrax mazudacskysactivrl knautomagazin tuning auta