Autokreso
Autokreso
2017-09-25 , Autor: Kristijan Tićak , Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

U javnost je plasirana informacija o drastičnom padu cijena rabljenih dizelaša u Njemačkoj, što su svi prepoznali kao veliku priliku za kupce iz Hrvatske. U Hamburgu smo istražili cijene rabljenih i po tko zna koji put otkrili da je - svizac zamotao čokoladu...




Odakle uopće početi? Recimo od prave senzacije u manirama Orsona Wellesa iz njegovih najboljih dana: ‘Na Hrvate u Njemačkoj čeka 300.000 dizelaša ispod cijene.’ Ili čak i stvaranja napetosti: ‘Što se čeka, brzo u Njemačku po dizelaš...’ Većina ovakvih i sličnih naslova uglavnom površnih i ‘šupljih teksova nastala je da se autori teksta pritom nisu maknuli iz svoje sobe (rijetko i redakcije).



Za razliku od njih, mi smo se uputili u drugi po veličini njemački grad Hamburg, kako bismo istražili što se uistinu događa na terenu po pitanju neželjenih dizelaša. Pritom smo razgovarali s trgovcima koji nipošto ne žele ostati anonimnima, već upravo suprotno - svim Hrvatima u potrazi za rabljenima rado stoje na raspolaganju za pomoć, savjet te naravno prodaju automobila. Popričali smo i s nekim kupcima koji su se u danom trenutku našli kod prodavača. Uglavnom, krenimo otpočetka.



Izdašne subvencije za stare dizele
Stara je informacija da su dizeli u većini europskih gradova postali nepoželjni zbog povećane koncentracije NOx-a koju hitno treba dovesti u red (pogledaj okvir). Paušalno bi se moglo zaključiti da je riječ o svim dizelima, no nije tako. Oni norme Euro 6 će se bez problema moći koristiti i u budućnosti, dok automobili norme Euro 5 moraju proći softverski update, te su potom u većini slučajeva kompatibilni s aktualnim zakonskim propisima.



Ono što je u cijeloj priči očito, a rijetki spominju, je činjenica da Njemačka hitno s ceste želi maknuti sve dizelaše s normom Euro 1 do Euro 4. Stoga je odmah nakon tzv. Dizelskog summita u Berlinu s proizvođačima provela akciju poticanja kupnje novih vozila uz uvjet 'prešanja' starih dizelaša norme Euro 1 do Euro 4. No, akcija je ograničena s nekoliko uvjeta koji bi trebali spriječiti eventualne manipulacije. Primjerice, lovac na nemali poticaj u iznosu od 1000 do 12.000 eura (ovisno o marci i modelu) mora biti vlasnik vozila najmanje šest mjeseci, a akcija vrijedi do 31. prosinca ove godine.
Znači, isključena je mogućnost da takav stari dizelaš sada kupite i ugrabite poticaj. Nadalje, stari automobil morate uništiti najkasnije mjesec dana od trena preuzimanja novog, i to morate dokazati potvrdom koju izdaje nadležno državno tijelo - u protivnom ništa od subvencije, odnosno povrata novca. Dakle, kupac novog vozila (isključivo osobnog automobila) i vlasnik starog dizelaša - bez obzira je li riječ o pravnoj ili fizičkoj osobi - mora biti jedna te ista osoba.



I Hrvat može ugrabiti njemački poticaj
No, uz sva spomenuta pravila i ograničenja, tijekom našeg istraživanja došli smo do zaključka da teoretski poticaj može ugrabiti i kupac iz Hrvatske, ali pritom mora uložiti nemali trud i sposobnost. Na vama je da procijenite je li sve to vrijedno toga. Procedura je sljedeća - nađete rođaka, prijatelja ili osobu od povjerenja koji je vlasnik Euro 1-4 automobila u Njemačkoj te isti predate u zamjenu za novi koji vi želite kupiti. Kada ga on registrira i dobije poticaj (za koji se nadate da će ga vratiti vama), tada automobil vozite u Hrvatsku i unosite ga prema važećim propisima. Naravno, sve pod uvjetom da čovjek ne želi kupiti novi auto, već se želi što unosnije riješiti svog starog, a poticaj prepustiti vama. Pritom ste vi uštedjeli i pet posto na PDV-u (u Njemačkoj je 20 posto), no s druge strane plaćate nemali prijepis (pet posto od procijenjene vrijednosti vozila) i trošarinu.



Cijela radnja eventualno bi bila isplativa s vozilima više vrijednosti/klase, jer su na njih poticaji i do 12 tisuća eura, dok je sve neisplativo s automobilima gradske pa čak i kompaktne klase (1000 do 5000 eura).



Zašto vam sve ovo govorimo? Jer tu dolazimo do merituma stvari. Naime, kada smo trgovcu u golemom Audi centru Hamburg rekli da zbog nekih propusta (eventualna zabrana prodaje novog automobila u nekom vremenskom roku) njemački poticaj može ugrabiti i Hrvat, Poljak, Rumunj..., čovjek se slatko nasmijao i rekao: ‘Dobro za vas, no nas to uopće ne zanima. Cilj ove akcije je prvenstveno uklanjanje starih automobila iz prometa te poticanje prodaje novih automobila i tehnologija.’

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: novi focus jednim rezeroarom atmosferskibenzinac pritisak u gumama ford focus m toyota auris digitalniokrvit cjenik zamjenskih dijelova zar louis vuitton classic china ru uklanjanje ogrebotina broj minija u hrvatskoj test rabljenog ford focus zadnja sport concept one najbolji motor nissanqasquai test rabljenog hyundai domagoj toyota corolla verso ford focus - pneumatici pritis pirelli cjenikodijelovaezabvwgpassatlv priotisak brtve za auspuh skuteri filteri maglenke opc opelsvektrala renault captur peugeotsbbq discountkiduggboot,kidugg christianjlouboutinvblackspeep peugeot origin christian.louboutinulouisksued chevroletcorlando stop novilklio ljetnje grand c-max skoda octavia croatiandriftchelenge dentcraft grande opelnomega alfalromeosgt citigo infinity nedostacitarklase vwtransporter chevrolet spark opel insignija rabljena pritisakauygumamaefordefocuslk