Autokreso
Autokreso
2017-02-08 , Autor: Siniša Tkalčević
Bookmark and Share

Moderni su ključevi također postali komplicirani kao i auti koje pokreću. Što nam je činiti u slučaju oštećenja, gubitka ili krađe i koliko nas sve to u konačnici košta? Odgovori su pred vama




Sjećate li se nekadašnjih proizvoda iz Kragujevca? S autom je dolazio i set od tri ključa - jedan za otključavanje vrata, jedan za prtljažnik te jedan za pokretanje motora. Danas to više (sva sreća) nije tako. No, jeste li ikad obratili pažnju na ključ koji držite u ruci? Da, on otključava i njim pokrećete svoj automobil, ali jeste li ikad razmislili o samom ključu? Neki su preklopni, neki nisu, neki uopće nemaju metalni dio što se umeće u bravu, neki su opremljeni daljinskim upravljanjem, dok neki ni to. Dapače, postoje i ključevi s kojima ne možete ni pokrenuti auto, samo ga možete otključati i to je sve. Stane u džep, neki stanu i u novčanik, a neki imaju oblik kreditne kartice. Kako god izgledao, svaki je ključ zapravo jedan od najbitnijih dijelova automobila.



Naime, u njemu je mini računalo ili barem jedan čip. Uloga tog čipa je iznimno bitna - on komunicira s upravljačkim uređajem motora koji, ako je identifikacija čipa potvrđena, ‘odobrava’ pokretanje motora. S druge strane, ključ najprije otključava auto. To je njegova druga uloga u kojoj opet elektronika igra ključnu ulogu. Signal s ključa mora prepoznati računalo u autu koje potom otključava vozilo. Kako god okrenuli, ključ je proizvod vrhunske i najnaprednije tehnike koji mora funkcionirati i u tropskim vrućinama, mora podnijeti i koju kap kiše, ali i zadržati funkcionalnost pri - 20°C. Sve to, barem oni tako misle, daje proizvođačima pravo da skupo naplaćuju ključeve. Koliko skupo? Ovisno o tipu ključa, potrebnim (pred)radnjama. Da ne bi bilo zabune, to se odnosi na postupak kodiranja ključa za konkretni primjerak automobila - popravljanje ključeva nije predviđeni servisni postupak. Jedini je izlaz zamjena.




No, ni naručivanje dodatnih ključeva nije tako jednostavno. Za početak, ako su izgubljena oba ključa, potreban je čvrst dokaz o vlasništvu nad automobilom. Tek kad se on predoči ovlaštenom serviseru, on će naručiti novi set ključeva što se čeka oko tjedan dana. Potom slijedi uobičajeni postupak njihovog kodiranja i vlasnik se može voziti u svom autu. Ako je auto osiguran kaskom, sad je dobro vrijeme da se obavijesti i osiguravajuće društvo. Naime, ono može odbiti isplatu odštete ako poslije dođe do krađe vozila s originalnim ključevima. Stvar ide lakše ako se dogodila provala tijekom koje su ukradeni ključevi o čemu postoji policijski zapisnik. U protivnom osiguravatelj može odbiti priznati obvezu isplate odštete. U nekim slučajevima je moguće da će biti potrebno mijenjati i sve brave, a to je izniman trošak.



To je bio službeni dio priče, a sad slijedi onaj dio za one malo spretnije i dovitljivije. Naime, bolji specijalizirani bravari imaju u ponudi tzv. prazne ključeve za sve modele automobila, a možete ih za nekoliko kuna (doslovce) kupiti i preko interneta. Nadalje, njih mogu izrezati prema uzorku koji im donesete. Dakle, ako ste izgubili oba ključa, ova opcija otpada. No, kad oblikuju ključ, s njim možete ući u svoj auto, ali nećete ga moći pokrenuti. Nedostaje elektronika o kojoj je bilo riječi.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: prvi test alfa romeo sustavonadzoraatlakaauigumama koliko ulja ide u motor toyota proveli mazdactuning quaskai rabljeni renault clio ford c max grand hladnjak vode opel subaru legacy golf variant koliko ulja ide u motor golf test hyundai elantra siatem grijanja clio sport honda fr-v sviomodeliadacije udaracepriakretanju raylly prednja obloga b-max paris servishondacr-v krovne lajsne za colt-a centar veliki test guma motrio astra f vjetrobran veliki test ljetnih guma opelitigra lancia kappa tds colt maratontestopelastra theinorth.facezvalhallarsoftsh uvoz iz eu najbolji benzin voyager usprednitestguma veliki test ljetnih guma golftvsnpolo renault clio okretni moment amortizeri za gepek cordoba va focus rs cjenik dijelova za opel corsa the north face goretex jacket the north face womens,north fa prednji zadnji atmosferski benzinac kompkakttsuvwmasterotest honda accord types leb sebastzian