Autokreso
Autokreso
2017-09-03 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

HAC je nedavno uveo ljetnu tarifu naplate cestarina koja je cijene povisila - deset posto. Malo je koja vijest toliko uzburkala i javnost i medije, pa su redom pljuštale vrlo oštre reakcije, pa čak i osude. Jesu li, kako se navodi, hrvatske autoceste doista najskuplje u Europi? Istražili smo cijene u državama koje autoceste naplaćuju po istom modelu kao i Hrvatska




'Pohvale' na račun HAC-ova poskupljenja cestarina nije trebalo dugo čekati - sramota, pljačka, gulikože, lopovi, uhljebi... Naravno, reakcije naših vozača su sasvim razumljive s obzirom na njihove platežne mogućnosti. No, zaključci koje su javnost i vodeći mediji pritom nametnuli su neargumentirani, neutemeljeni i neistiniti.

Najpovoljnije i najkvalitetnije
Krenimo redom. Zaključak da su naše autoceste 'najskuplje u Europi' ili pak 'preskupe' (citat), definitivno ne stoji. Ta se atmosfera stvorila prije svega nakon usporedbe sa zemljama u okruženju koje su uvele sustav naplate cestarine putem vinjeta. Riječ je naravno o Sloveniji, Mađarskoj, Slovačkoj, a u nekim se tekstovima, odnosno prilozima spominje čak i Švicarska. Da su vinjete nesumnjivo stvar prošlosti, rekla je nedavno i Europska komisija (vidi okvir). Logično je stoga da tom sustavu više ne treba pridavati pažnju tijekom izrade bilo kakvih ozbiljnih studija, već se okrenuti naplati cestarine putem GPS-uređaja te količini štetnih emisija vozila.



S druge strane, mediji su vrlo perfidno izbjegli konkretnu usporedbu sa zemljama poput Italije, Francuske i Španjolske, a koje primjenjuju isti sustav naplate autocesta kao i Hrvatska. Spomenute zemlje su i naglašeno turistički orijentirane, što ih još više približava Hrvatskoj te dodatno raspiruje maštu o izbjegavanju usporedbe s njima. Na kraju, gle i čuda - u kontekstu te usporedbe - dionice pod HAC-om ispadaju najpovoljnijima! Naime, neka srednja vrijednost po kilometru koju smo dobili na osnovi izračuna nekoliko dionica iznosi 0,57 kuna, dok je raspon ostalih zemalja od 0,64 (Francuska) do 0,71 (Španjolska) kuna. ENC i popust od gotovo 22 posto u cijeloj smo priči potpuno ignorirali, no i to je način kako cijenu cestarine možete dodatno sniziti.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: storenews:zencart!,thear b-klasa mini cooper crni akomulatori chevroletcorlando veliki test guma motrio hladnjak vode opel corsa koliko ulja ide u motor citro koliko ulja ide u menjac audi gumb auto gume adac test novitec sport the north face sable shoes men city porsche design test ulja guiness rekord renaultkkoleos alfa romeo jul toyota yaris verso opel zafta tourer lijeva lampa motto mana usporedni test alfa romro test ljetnih guma chryslerpacifica obaranjerekorda sexi djevojke i automobili or dakaritoyota cijene servisa peugeot christian louboutin shoes gold daciaadasterambienceisiva multi jubilarni opel muzej koliko ide ulja u getribu rena opel astra k kiaceed v focus golf v regulator koje ulje ide u opel meriva ford focus - pneumatici pritis eco-cup pumpa gorivapiaggio mercedes vario jeep cherokee snijeg laguna automatic kabli za nissan almeru civic type r