Autokreso
Autokreso
2017-08-03 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

HAC je nedavno uveo ljetnu tarifu naplate cestarina koja je cijene povisila - deset posto. Malo je koja vijest toliko uzburkala i javnost i medije, pa su redom pljuštale vrlo oštre reakcije, pa čak i osude. Jesu li, kako se navodi, hrvatske autoceste doista najskuplje u Europi? Istražili smo cijene u državama koje autoceste naplaćuju po istom modelu kao i Hrvatska




'Pohvale' na račun HAC-ova poskupljenja cestarina nije trebalo dugo čekati - sramota, pljačka, gulikože, lopovi, uhljebi... Naravno, reakcije naših vozača su sasvim razumljive s obzirom na njihove platežne mogućnosti. No, zaključci koje su javnost i vodeći mediji pritom nametnuli su neargumentirani, neutemeljeni i neistiniti.

Najpovoljnije i najkvalitetnije
Krenimo redom. Zaključak da su naše autoceste 'najskuplje u Europi' ili pak 'preskupe' (citat), definitivno ne stoji. Ta se atmosfera stvorila prije svega nakon usporedbe sa zemljama u okruženju koje su uvele sustav naplate cestarine putem vinjeta. Riječ je naravno o Sloveniji, Mađarskoj, Slovačkoj, a u nekim se tekstovima, odnosno prilozima spominje čak i Švicarska. Da su vinjete nesumnjivo stvar prošlosti, rekla je nedavno i Europska komisija (vidi okvir). Logično je stoga da tom sustavu više ne treba pridavati pažnju tijekom izrade bilo kakvih ozbiljnih studija, već se okrenuti naplati cestarine putem GPS-uređaja te količini štetnih emisija vozila.



S druge strane, mediji su vrlo perfidno izbjegli konkretnu usporedbu sa zemljama poput Italije, Francuske i Španjolske, a koje primjenjuju isti sustav naplate autocesta kao i Hrvatska. Spomenute zemlje su i naglašeno turistički orijentirane, što ih još više približava Hrvatskoj te dodatno raspiruje maštu o izbjegavanju usporedbe s njima. Na kraju, gle i čuda - u kontekstu te usporedbe - dionice pod HAC-om ispadaju najpovoljnijima! Naime, neka srednja vrijednost po kilometru koju smo dobili na osnovi izračuna nekoliko dionica iznosi 0,57 kuna, dok je raspon ostalih zemalja od 0,64 (Francuska) do 0,71 (Španjolska) kuna. ENC i popust od gotovo 22 posto u cijeloj smo priči potpuno ignorirali, no i to je način kako cijenu cestarine možete dodatno sniziti.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: motorno ulje za ford c-max ghi lamela ford focus koliko ulja ide u motor volvo koliko ulja ide u motor ford sklapanje motora golf vi tsi polo r polo gti test polo fresh pametni semafori lamela ford focus kapacitet goriva micubisilanser dizelpili.benzin koliko ulja ide u motor volvo gume za auto gume dimenzije vw polo ukrainastreetrace golf dva golf vi tsi digitalni okvir obavezno cjenik zamjenskih dijelova za rail polo fresh pirelli partner pametni semafori octavia facelift micubisilanser lamela ford focus koliko ulja ide u motor volvo koje ulje ide u motor suzuki guiness rekord grobnik golf vi tsi digitalni okvir skoda romster hyundai elantra citroen racing watch prometne nezgode sa neregistri north face windstopper jackets tesla motor sorento novi koliko ulja u motor mazda trib christianelouboutinbstraratata koliko ulja ide u suzuk swifti teretni program guma vulkal opelszafirawdijeloviamikrorrem test dizela zimske gume za toyot auris dim