Autokreso
Autokreso
2017-09-03 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: MPH
Bookmark and Share

HAC je nedavno uveo ljetnu tarifu naplate cestarina koja je cijene povisila - deset posto. Malo je koja vijest toliko uzburkala i javnost i medije, pa su redom pljuštale vrlo oštre reakcije, pa čak i osude. Jesu li, kako se navodi, hrvatske autoceste doista najskuplje u Europi? Istražili smo cijene u državama koje autoceste naplaćuju po istom modelu kao i Hrvatska




'Pohvale' na račun HAC-ova poskupljenja cestarina nije trebalo dugo čekati - sramota, pljačka, gulikože, lopovi, uhljebi... Naravno, reakcije naših vozača su sasvim razumljive s obzirom na njihove platežne mogućnosti. No, zaključci koje su javnost i vodeći mediji pritom nametnuli su neargumentirani, neutemeljeni i neistiniti.

Najpovoljnije i najkvalitetnije
Krenimo redom. Zaključak da su naše autoceste 'najskuplje u Europi' ili pak 'preskupe' (citat), definitivno ne stoji. Ta se atmosfera stvorila prije svega nakon usporedbe sa zemljama u okruženju koje su uvele sustav naplate cestarine putem vinjeta. Riječ je naravno o Sloveniji, Mađarskoj, Slovačkoj, a u nekim se tekstovima, odnosno prilozima spominje čak i Švicarska. Da su vinjete nesumnjivo stvar prošlosti, rekla je nedavno i Europska komisija (vidi okvir). Logično je stoga da tom sustavu više ne treba pridavati pažnju tijekom izrade bilo kakvih ozbiljnih studija, već se okrenuti naplati cestarine putem GPS-uređaja te količini štetnih emisija vozila.



S druge strane, mediji su vrlo perfidno izbjegli konkretnu usporedbu sa zemljama poput Italije, Francuske i Španjolske, a koje primjenjuju isti sustav naplate autocesta kao i Hrvatska. Spomenute zemlje su i naglašeno turistički orijentirane, što ih još više približava Hrvatskoj te dodatno raspiruje maštu o izbjegavanju usporedbe s njima. Na kraju, gle i čuda - u kontekstu te usporedbe - dionice pod HAC-om ispadaju najpovoljnijima! Naime, neka srednja vrijednost po kilometru koju smo dobili na osnovi izračuna nekoliko dionica iznosi 0,57 kuna, dok je raspon ostalih zemalja od 0,64 (Francuska) do 0,71 (Španjolska) kuna. ENC i popust od gotovo 22 posto u cijeloj smo priči potpuno ignorirali, no i to je način kako cijenu cestarine možete dodatno sniziti.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: test zimskih jeep cherokee osijek street show hrvatskikraljevipreradaaud hyundai coupe mini coper countryman mazda ditd e klasa uvoz rabljenih automobila iz e koliko ulja ide u motor seat a megane cc novi clio tepisi zacitroen novi scenic koliko ulja ide u motor touare dacialdusterstest hellokitty nova meriva astra cabrio koliko ulja ide u motor ford tiffany elsa peretti teardrop onboardindex.php bio dizel golf iii fiat mercedes cl eco tour tepisi zacitroen golfolfsi goodsyear.wrangler hellokitty test rabljenog - renault megan ford fusion cijene servisa citroenindex.ph problemasaessangryongorextonom auto klima akcija na polo vozilima theinorth.faceavindicatorsmid opel astra gtc dijelovi mercedes a- klasa cadillac xts jeep cherokee test volvo chevrolet camaro pick up motorno ulje za opel iastra koliko ulja ide u motor prelud koliko ulja ide u mercedes a k megane cc north face denali jackets on s koliko ulja ide u mercedes a k otkup auta opchcorsa