Autokreso
Autokreso
2011-01-23
Bookmark and Share

U rezultatima ankete europskih autoklubova iz 11 zemalja, u kojoj je sudjelovao HAK, sve se više iščitava svijest da bi cestovni promet trebao biti čišći. Projekt Europske unije eCoMove mogao bi u konačnici rezultirati još naprednijim sustavima koji će nagrađivati vozače koji voze 'ekološki'


 

Hrvatski autoklub bio je uključen u projekt ankete europskih autoklubova iz 11 zemalja, postavljajući na svoje internet stranice anketu s upitnikom, koji je imao cilj utvrditi osjetljivost građana na zaštitu okoliša u cestovnom prometu. Rezultati omogućuju usporedbu osnovnih demografskih podatak o vozačima i njihovom načinu vožnje sa stavovima prema pitanjima zaštite okoliša, a ispitivalo se i korisničko prihvaćanje suvremenih ITS (Inteligentnih transportnih sustava) aplikacija.

 


Među zanimljivim nalazima ankete su odgovori na pitanje koristite li sudionici navigacijski uređaj. Čak je 68 posto ukupnih sudionika odgovorilo potvrdno, dok je 32% odgovorilo negativno. Pritom muškarci (73% njih) koriste GPS navigaciju više nego žene (49%). Vozači u Hrvatskoj navigaciju koriste najmanje od testiranih zemalja – svega 49% naših vozača, dok je najviše koriste u Njemačkoj, 78%. Među vozačicama i vozačima koji koriste prijenosni ili ugrađeni GPS uređaj za navigaciju, većina njih (77%), odgovorili su da ga često koriste. S druge strane, samo 8% ispitanika koristi navigacijske sustave na svakom putovanju. Naravno, najviše se koristi opcija traženja adrese.

 


Ispitivala se i opremljenost tzv. naprednim sustavima za pomoć vozaču (ADAS, Advanced driver assistance system), kojima je cilj smanjenje potrošnje goriva. Svega 14% anketiranih europskih vozača je odgovorilo da nema nijedan takav sustav. U Hrvatskoj se najviše koristi indikator potrošnje goriva, a sustavi poput pregleda tlaka u gumama, indikatora stupnja prijenosa, kontrole brzine ili guma s malim otporom kotrljanja se rijetko koriste. Švicarska ima najniži postotak vozača koji nemaju sustav za podršku u svojim automobilima (tek 6%), dok Hrvatska ima najveći postotak (čak 25%).

 

 



1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: chevrolettcruzccruz susuki s-cross vw polo r line turage test test novog tiguana corsa suv novi ili rabljeni za purflux dacia duster elia cijena cjenikrdijelovavzafvwipassativ opel signum sports tourer alfasmito.citroen test hyundai elantra seat ateca one biraji alfa romeo giluetta rabljenih christianlouboutincarvedmix strret race renault megane grandtour nissan dig-s koliko ulja ide u motor lancia seat ibiz honda hrv koliko se pumpa tlak u gumama altenator za twinga opc korsa koliko ulja ide u motor fiat velikitestljetnihgumamotri koliko ulja ide u motor suzuki koliko ulja ide u motor suzuki modern subaru imreza hrntest cheapcellularphonediscount koliko ulja ide u motor suzuki passat far koliko ulja u motor mazda mpv the north face sable shoes men bmwiipfiat alfa romeo spider pritisak u gumama putnickih au avag holding koliko ulja ide u motor ford k civic type r test rabljenog toyota auris buba subari koliko ulja ide u menjac audi prednji far citroenssaxo test rabljenog nissan juke