Autokreso
Autokreso
Book
2010-11-21 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Akcijski jeftina guma bez ugradnje ili neatraktivna cijena koja uključuje i ugradnju. Ne nasjedajte na prve cijene koje ugledate, nego napravite računicu. Uštedjet ćete i više od 1000 kuna po setu


 

Prekopali smo sve značajnije prodavače guma - kratko i jasno: pravila nema, a razlike u cijenama postoje. Negdje su prevelike, a negdje minimalne, pa ako želite biti sigurni u najbolju kupnju, nema vam druge nego nazvati sve prodavaonice. Ali, čak i tada valja biti oprezan jer površan odgovor proizvođača (pogotovo ako niste upućeni) može polučiti pogrešnim izborom.


Naime, osim modela gume i dimenzije, cijenu određuje još nekoliko osobina pneumatika. To su indeks brzine gume, njena nosivost, ali i posebne osobine poput dodatne čvrstoće ili run-flat opcije. Sve te osobine sadržane su u sitnim oznakama koje prosječnoj vozačici ništa ne znače, a cijena može varirati stotinjak kuna samo ovisno o tome je li riječ o indeksu H ili V, pa još stotinu kuna za model run-flat. Ili, drugim riječima, neupućeni će pomisliti da je našao dvjestotinjak kuna jeftiniju gumu koja je zapravo bitno lošijih karakteristika. Ali, naravno, znate li što kupujete, to neće biti nikakav problem. Također valja pripaziti i na godište proizvodnje gume jer pneumatici nisu vječna roba.

 


Dakle, ako vam susjed pohvali gumu Savu Eskimo ili Michelin Primacy Alpin, nije vam zapravo ništa rekao. Eskimo se prodaje po cijenama od 661 do 1111 kuna, a Michelin Primacy varira od 1164 do 1614 kuna - i to kod istog proizvođača. Tom logikom i kvaliteta tih pojedinih modela Primacyja varira do 40 posto, i to na račun nosivosti i indeksa brzine. Naravno - pitajte susjeda koju točno gumu ima i isto ponovite svim prodavačima. Razlike mogu biti velike i ovise o tomu je li indeks brzine T (190 km/h) ili V (240 km/h) i je li nosivost 84 (500 kg), 91 (615 kg) ili 94 (670 kg). Pravog savjetnika potražite prije svega u testovima zimskih guma koji će uslijediti idućih mjeseci, a prvi možete pročitati već u sljedećem broju auto motor i sporta.

 


Za usporedbu cijena na hrvatskom tržištu odabrali smo dvije najčešće dimenzije koje se ugrađuju na najprodavanije modele u posljednje tri godine. To su 185/60 R15 (Clio, Swift, Polo, Yaris…) i 205/55 R16 (VW Golf, Toyota Auris, Seat Leon, Renault Megane…). Prva cijena može jako malo značiti. Važno je jesu li u nju uključeni demontaža, balansiranje i montaža, pa čak i cijena ventila, koja varira od tri do 21 kune. Dakle, gume se kupuju telefonom uz pripremljene olovku, papir i kalkulator. Primjera radi, Auto Krešo se čini najskupljim, ali on jedini u cijenu uračunava ugradnju i balansiranje. S druge strane, treba očekivati i akcije kad drugi vulkanizeri počnu s „akcijom besplatne ugradnje“.
Tekst: Marko Tomac
Foto: GEC


Cerno
www.vulkanizer.hr/
Ugradnja s balansiranjem po kotaču stoji 30 kuna bez obzira na veličinu kotača ako je pneumatik kupljen na toj lokaciji, a računici treba dodati još cijenu ventila od 10 kuna.
U ponudi je i „hotel za gume“, koji stoji 30 kuna za gumu po sezoni.

Auto Krešo
www.autokreso.hr/
Izdvojene cijene pneumatika uključuju cijenu ugradnje i balansiranja (s ventilom) pa cijenu gume u prosjeku treba umanjiti 120 kuna ako je riječ o 15-colnoj gumi, odnosno 160 kuna u slučaju 16 cola. Plus cijena ventila, koji u Auto Kreši naplaćuju 2,21 kunu (metalni 21 kunu).
Opcija čuvanja guma preko zime u „hotelu za gume“ ne postoji.



Auto Hrvatska; AH servisi
www.autohrvatska.hr/ ; www.ahservis.hr
Ako je riječ o 15-colnim kotačima, ugradnja i balansiranje stoje 59 kuna za kotač s čeličnom felgom, odnosno 64 kune za kotač s aluminijskom felgom. Na kotačima od 16 cola ta cijena, uz čeličnu felgu, skače na 68 kuna, a uz aluminijsku na 74 kune po kotaču. Očigledno, na cijenu 15-colnih guma treba dodati 236 do 256 kuna, a na cijenu 16-colnih 272 do 296 kuna.
Čuvanje guma preko zime naplaćuje se 20 kuna mjesečno za četiri gume.

Bračun
www.vulkanizerbracun.com
Ugradnja i balansiranje 15- i 16-colnih guma stoji 61,5 kuna u slučaju čelične felge, odnosno 70 kuna za aluminijske. Na cijene guma s čeličnim felgama zato treba dodati 246 kuna, a na one s aluminijskima 280 kuna.
„Hotel za gume“ naplaćuje se 25 kuna po gumi za cijelu sezonu.

Molydon
www.molydon.hr/
Cijena ugradnje kotača s čeličnim felgama stoji 55 kuna, a s aluminijskima 60 kuna. U iznos treba uračunati i cijenu četiri ventila (40 kuna).
Skladištenje guma izvan sezone naplaćuje se mjesečno 30 kuna po setu guma.

Unikomerc
www.unikomerc.hr
Montaža kupljene gume ne naplaćuje se, a balansiranje stoji 30 kuna po kotaču bez obzira je li riječ o 15- ili 16-colnoj gumi. Ventil stoji 10 kuna.
Cijene „hotela za gume“ kreću se ovisno o veličini od 15 do 25 kuna po gumi za sezonu.

Vulkal
www.vulkal.hr
Ugradnja i balansiranje 15-colnih kotača stoje 60 kuna ako je felga čelična i 65 kuna ako je aluminijska. U dimenziji 16 cola cijene skaču na 80 kuna, odnosno na 85 za aluminijske felge.
Sezona u „hotelu za gume“ stoji 30 kuna po gumi za veličinu do 16 cola, odnosno 40 kuna po gumi za veličine od 17 cola naviše.




Kupnja guma na internetu Jednostavno i sigurno
Prodaja guma na internetu u Hrvatskoj je počela 2008. godine, a trenutačno znamo takva dva pouzdana prodavača - www.autogumeshop.com/ i www.gume.com.hr/. Logika je takvih web-trgovina jasna. Nema potrebe za velikim skladištima i gomilanjem zaliha pa su gume jeftinije. Istina, za neke egzotičnije dimenzije web-prodavači koriste tuđe domaće zalihe, pa te nisu jeftinije, ali bi glavnina prodajnog volumena trebala biti njihova.
Dakle, ako na navedenim adresama naručite gumu, čekat ćete je od jednog do pet dana, sami ćete morati platiti ugradnju i balansiranje, a plaćanje se izvodi na jedan od tri načina - davanjem broja kreditne kartice, predračunom i uplatom općom uplatnicom te pouzećem, što podrazumijeva dostavu City exom. Uz gume morate dobiti jamstvo i račun.
Straha nema. Jednostavno, prije kupnje na stranici pronađite OIB i matični broj firme te se uvjerite u legitimnost, a slobodno pročešljajte i internetske forume. Brine li vas godina proizvodnje gume, situacija je sljedeća. Po zakonu, proizvođači gumu staru do pet godina smiju prodavati kao novu, a tehnički je ispravna do starosti od 10 godina To joj je rok valjanosti. Informacije radi, većina trgovaca se obavezuje da će isporučiti gumu koja nije starija od dvije godine - što se može provjeriti na DOT-broju.

 

Kupnja guma u Sloveniji Jeftinije, ali…
Ako živite blizu granice, kupnja guma u Sloveniji je isplativija, ali do uštede se ne dolazi samo tako. Postoje i ograničenja. Kupac neoporezivo smije prenijeti samo do 1000 kuna, a četiri gume najčešće izlaze izvan tih okvira. Najjednostavnije bi stoga bilo (ako je riječ o jeftinijim gumama) kupovati dvije po dvije. Ili, legalna je opcija kupiti gume na četiri različita računa i prenijeti ih u Hrvatsku nemontirane. Tada treba računati na hrvatske cijene ugradnje i balansiranja. Inače, ugradnja je besplatna, a balansiranje se naplaćuje 4,5 eura ili 32 kune - kao i kod nas.

Kupnja guma u šoping-centrima Zašto ne?
Da, vjerojatno ste vidjeli, gume se prodaju i u šoping-centrima i, što je najbolje, oni nerijetko imaju najbolje cijene. Pogotovo ako je riječ o manjim dimenzijama za obična gradska vozila. Ne treba strahovati od kupnje gume na takvom mjestu, no šoping-centar vam neće organizirati ugradnju, a vulkanizeri je skuplje naplaćuju ako gume niste kupili kod njih.

 
























Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Tražilica automobila tražilica vozila
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: renault laguna expression conf polo r aston martin rapide grand picasso bmw,iaudi,tmercedes alfa brera skoda rapid the north face valhalla softsh test berlingo xtr mercedes a klasa subaru outback test akumulatora audi novi passat opel antara sportska renault senic grande pritisak u gumama ford c max pasat vw buba-alfa boxer megane iii nissan motorno ulje vw buba-alfa boxer opel roadster girls jeep compass slikapkakowse vw touareg opel corsa color edition opel valpovo peugeot bbq mercedes e coupe yaris splash vw buba-alfa boxer hybrid uvoz citroen berlingo furgon peugeotipartner suzuki samurai dizel uvoz passatablueamotion opel rak koji golf odabrati hybrid mercedes a lasa a skoda rapid pritisak u gumama ford f alfa romeo giulietta test fusion test auto gume kleber dinaxer