Autokreso
Autokreso
Auto Katalog
2010-12-12 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Je li pošteno da servis u Bjelovaru naplaćuje upola nižu cijenu od servisa u Zadru, Zagrebu, Rijeci ili Osijeku? Procijenite sami, a mi vam donosimo cijenu radnog sata u svim ovlaštenim servisima Renaulta, Toyote, Opela, Hyundaia, VW-a, Citroëna i Forda


 

Stvari se polako mijenjaju. Istraživanje cijena radnog sata u servisima ponovili smo nakon točno godinu dana i odmah možemo reći da su danas odnosi puno ujednačeniji, no razlike još postoje. Više nisu velike kao prije, ali je još moguće uštedjeti i više od 1000 kuna na samo jednom servisu. Doduše, to je radikalan primjer za koji je potrebno poći na malo duže putovanje. Ali, uštede su ostvarive i samo 20 km od servisa u koji ste navikli ići. Budući da zastupnici u svim servisima jamče istu kvalitetu usluge i obučenost mehaničara, straha od loše usluge ne bi trebalo biti.

 


Tijekom istraživanja kontaktirali smo više od 150 različitih servisa, odnosno nazvali smo sve servise sedam najpopularnijih marki u Hrvatskoj (Renault, Toyota, Opel, Hyundai, VW, Citroën i Ford). Ugodno nas je iznenadila susretljivost, i kućnih operatera i djelatnika servisa s kojima smo komunicirali. Tek je pokoji s negodovanjem govorio o cijeni nakon što smo mu rekli odakle zovemo. Ili, drugim riječima, u nekim je servisima još pristan strah od javnog prikazivanja troškova. Međutim, to je gotovo zanemarivo jer smo cijene uvijek dobili - osim u jednom izoliranom slučaju Hyundaievog Autocentara Bratuša iz Čakovca. Cijena radnog sata u tom servisu ostala je obavijena velom tajni.

 

Koja je poanta ovog istraživanja? Budući da je kriza i da se broji svaka kuna, prilažemo vam tablice u kojima su popisani svi ili gotovo svi servisi u Hrvatskoj. Odabirom bližeg i jeftinijeg ušteda od nekoliko stotina kuna lako je ostvariva, a to je taman iznos potreban za jedan puni spremnik goriva.

 

Nadalje, svoj novac možete čuvati i tako da se uvjerite kako su radovi izvedeni na vašem vozilu naplaćeni po propisanoj satnici. Većina proizvođača ima dvije ili tri normirane cijene satnice koje se odnose na jednostavnije i kompliciranije zahvate, odnosno na rad dijagnostike kvara. Osim toga, cijena radnog sata u nekim slučajevima ovisi i o vrsti auta, pa stupnjevito skače od Renaulta Clia do Lagune ili od VW-a Pola, preko Golfa do Passata i Touarega. Jedinstvenog pravila nema jer čak i u slučaju maksimalno unificiranih servisa jedne marke postoje sitna odstupanja. Na njima nećete uštedjeti bogatstvo, ali lijepo je znati. Za kraj, svakako bismo spomenuli Toyotu, koja je u prošlom istraživanju imala najveće razlike od servisa do servisa, a u ovom je ispala „ispeglana“ k'o po špagi.


Inače, krizna situacija na tržištu dovodi do toga da brojni servisi nude posebne pogodnosti zbog kojih je u određenim situacijama isplativa promjena servisera. Neki nude svjećice, drugi besplatne kontrole i popuste, a treći i ugovorno formiranje cijene za posebne kupce…

 

Dajte si truda, promijenite naviku i uštedite koju kunu.



Renault, Željko Barbarić, voditelj marketinga postprodaje marke Renault
Renaultova strategija u Hrvatskoj nije iz centrale definirati cijenu radnog sata, ali jest razinu usluge, i to ne smije biti sporno. Svi djelatnici ovlaštenih Renaultovih i Dacijinih servisa prošli su brojna, i tehnička i metodološka i komercijalna školovanja, a svi servisi moraju ispunjavati kriterije koji ih čine ovlaštenom Renaultovom mrežom. Iz tih razloga znamo da su ovlašteni Renaultovi i Dacijini servisi najbolje mjesto za održavanje i popravak renaulta i dacija te da bi barem jednom godišnje trebalo doći na jednu od mnogobrojnih servisnih akcija koje ponekad čak nude i kompletan besplatan pregled vozila s dodatnim promotivnim ponudama.


Na cijenu radnog sata najviše utječe regionalno, odnosno lokalno tržište. Mislimo da, uza sve što možemo ponuditi svojim strankama, imamo optimalnu cijenu usluge u svakoj regiji, pa se uopće ne treba uspoređivati s neovlaštenim servisima. To nam nije ni cilj. Stranke koje dođu u ovlašteni servis znaju što žele - vrhunsku kvalitetu usluge i vrhunsku kvalitetu originalnih rezervnih dijelova, servisne savjetnike koji su apsolutno raspoloživi stranci te, možda mnogima i najvažnije, garanciju na rezervne dijelove i rad i sigurnost u vožnji.



AMS kaže
Spremni na uslugu i putem telefona. Posebno su zanimljivi servisi u Bjelovaru (145 kuna) te pred Krapinom u Lepajcima, gdje se satnica ne računa na puni sat nego sa svakih 10 minuta.

 

 

Citroën, Arnaud Leclerc, generalni direktor Citroëna Hrvatska

Cijena radnog sata u Citroënovim servisima varira ovisno o distributerima i regijama. Ovlašteni distributeri su ujedno i samostalni privredni subjekti i oni su slobodni kod određivanja cijena zbog toga što se tržište razlikuje od jedne do druge regije. No, redovno su informirani o prosječnim cijenama koje se prakticiraju na teritoriju RH. Neovisno o tome, stranka dobiva istu kvalitetu usluga u svakom ovlaštenom servisu jer svi mehaničari sudjeluju u školovanjima koje Citroën organizira bez iznimke te ovlašteni centri imaju iste procedure i alate za rad. 


AMS kaže
Fleksibilno formiranje cijene dovelo je do vrlo šarene vrijednosti radnog sata. Korektno osoblje.

 

 

Hyundai, Hrvoje Dokoza, direktor tehničke službe, Hyundai auto Zagreb
Cijena radnog sata varira ovisno o regiji u kojoj se vozilo održava. Normativi su fiksni, odnosno nivo izvršene usluge je identičan, ali u rubnim hrvatskim županijama izrazito je teško zbog trenutačne recesije ostvariti propisanu preporučenu stanicu pa ovlašteni partneri za potpuno istu uslugu naplaćuju nižu satnicu.



AMS kaže
Hyundai ima iznenađujuće puno servisa. Cijene dosta variraju, a usluga nam se učinila vrhunskom i preko telefona. Osim u slučaju Čakovca.

 


 

 

 


Toyota, Krešimir Bago, direktor postprodaje, Toyota Croatia
Cijene u svim Toyotinim servisima ujednačene su krajem 2004. godine - to je bio jedan od prvih koraka kad sam došao u Toyotu. Tad smo cijenu radnog sata pozicionirali na 165 kuna (+ PDV). Današnja cijena je 195 kn (+ PDV) i tu cijenu imamo od 2008. godine. U tom smislu smo jedan od prvih brendova koji su tako ujednačili cijenu usluge u cijeloj ovlaštenoj mreži. Nadalje, trening mehaničara održava se redovito i obuhvaća sve mehaničare u ovlaštenim servisima, što nam daje za pravo tvrditi da Toyotina mreža u Hrvatskoj nudi istu kvalitetu usluge za jedinstvenu cijenu radnog sata. 



AMS kaže
Reorganizacija je urodila plodom. Svi su znali cijenu u prvoj sekundi i ispaljivali je kao iz topa. Osim na jednom mjestu, gdje je još 250 kuna.


 

Opel, Mario Saganić, Opelov direktor postprodaje za Hrvatsku, Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu
Cijena radnog sata u Opelovim ovlaštenim servisima stvar je poslovne odluke pojedinog servisa. Pri formiranju cijena uzimaju se u obzir realni troškovi koje servis ima kao što su porezi i davanja na plaće, eko-takse, cijene komunalija u pojedinom gradu ili regiji, ali i cijene konkurencije te drugi parametri.

 


Opel kao proizvođač inzistira na tome da se u svim ovlaštenim servisima poštuju njegovi propisani normativi. Tako popravak istog kvara ili ugradnja istog rezervnog dijela na istovrsnom vozilu treba u svakom servisu trajati jednak broj sati, ali definiranje cijene radnog sata stvar je poslovne odluke samog servisa.

 


Opel ipak želi posebnim maloprodajnim programima, kao što je Servis 4+ za vozila stara četiri godine ili više, ponuditi kupcima iste paketne cijene za pojedine usluge u servisu. U takvim programima cijene zamjenskih dijelova i cijene usluga jednake su u cijeloj Hrvatskoj. Više detalja možete naći na Opelovoj internet stranici


AMS kaže
Cijene variraju od 185 do 339 kuna, ali je dobro što Opel svoj radni sat dijeli na 12 avea, odnosno zbraja cijenu sa svakih pet minuta. Telefonska usluga je natprosječno dobra.

 

 

 

 

 


Volkswagen, Nenad Jović, marketing postprodaje i prodaja dijelova Volkswagen  
Cijena radnog sata u ovlaštenim Volkswagenovim servisima ovisi o nekoliko čimbenika. Većina ovlaštenih servisa pridržava se neobvezujuće preporučene cijene radnog sata uvoznika, koja je za marku Volkswagen 240,00 kuna + PDV. Budući da je ta cijena neobvezujuća, ovlašteni servisi imaju pravo formirati vlastitu cijenu radnog sata, koja u tom slučaju može ovisiti o nekoliko čimbenika:

 


1. lokaciji ovlaštenog servisa - na primjer, pojedini ovlašteni servisi u velikim gradskim sredinama (Zagreb), a s obzirom na broj kupaca koji im pripadaju, mogu i imaju pravo samostalno formirati višu cijenu radnog sata;

 


2. kompleksnosti radova koje je potrebno provesti na vozilu - na primjer, radovi vezani uz redovito održavanje vozila (zamjena filtara, ulja itd...) razlikuju se od radova koji uključuju dijagnozu kvara i popravak DSG-mjenjača ili pak limarskih i lakirerskih radova;

 


3. vrsti i modelu vozila - cijena radnog sata za VW polo različita je od cijene radnog sata VW touareg, jer je za potonje vozilo potrebno korištenje posebnih dijagnostičkih uređaja, a radno mjesto na kojem se radovi provode mora biti opremljeno dizalicom veće nosivosti i posebnim specijalnim alatima.


Kupac u svim ovlaštenim Volkswagenovim servisima može očekivati razinu kvalitete koju propisuje proizvođač Volkswagen. Razinu kvalitete koju propisuje proizvođač redovitim ispitivanjem nadzire uvoznik. Kvaliteta i ime marke Volkswagen garantiraju i kvalitetan proizvod i kvalitetnu uslugu održavanja vozila u svim ovlaštenim Volkswagenovim servisima.


AMS kaže
Veliki VW uistinu ima golemu servisnu mrežu. U tablici nisu svi servisi kao kod drugih jer cijena uistinu minimalno varira. Auti stariji od četiri godine u većini servisa idu po jeftinijoj satnici - oko 160 kuna.

Ford

AMS kaže
Kvalitetna telefonska usluga i vrlo uslužni servisni djelatnici. Zagreb i Zadar su daleko najskuplji, a niskom cijenom se ističu Zlatar Bistrica, Slatina, Pula i Trogir.











































Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Tražilica automobila tražilica vozila
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: fiatsuno christian louboutin sneakers,d okretnimoment usporedba.downsizingkmotora alfa romeo giulia renault captur mazdaasedan loganomvc crijevo cijenerservisaocitroen wwlturan astra gtc black and white hondazcrvrtest zimsketgumeatestovi poljskarputopis fiat stilo stigao je prvi broj auto motor xsarappicasso wolksvagen dacia duster citroen tourer c christian louboutin peep toe p insigniaopc atklasaamercedesatestovi womens north face triclimate j cjenikodijelovadzasvwzpassatav roomster vs logan dieselszima dacia logan stepway a klas christian louboutin ariella cl dachia sandero stepway astrapgtc.blackeandtwhite alfa gtv vw polo tsi zamjenska hauba za clioindex.p calibraaopel opctcorsa zagreb auto week audi a cijeneoservisatchevrolet igra fiatcroma mitsubishicolt christianulouboutinmaltadamarw wmi ford mustang sally cjenikoservisaefocusa the north face windwall tricli fix it pro crnasopel.astra