Autokreso
Autokreso
2011-08-12 , Autor: Domagoj Kodžić
Bookmark and Share

Pad tržišta rabljenih toliko je snažno pogodio trgovce rabljenim vozilima da su, uz općenito manji interes za kupnju automobila, zaključivši kako je lutrija uopće prodati automobil, morali drastično sniziti cijene




Ako novac imate u džepu - a priznaju se i sve druge kombinacije - pred vama je istinska radost kupnje automobila, što u ova teška vremena može biti naročito inspirativno. Nije tajna da se automobili izuzetno loše prodaju, pa svatko tko se želi riješiti svog ljubimca mora s tim računati.



S takvim se stanjem hrvatsko tržište rabljenih još nije susretalo, pa ima komičnih situacija da se za isti iznos mogu kupiti isti modeli, ali s tri godine razlike i puno bogatijom opremom. Dakle, razlike su sve prisutnije i izraženije, a zahvaljujući njima lakše je i odabrati.



Naravno da su i dalje sveprisutne brojne hrvatske anomalije u kojima mahom prednjače vlasnici njemačkih i Hondinih modela, koji uglavnom vjeruju da imaju najmanje dvostruko bolji automobil od svog susjeda.

Prisutne su brojne razlike. Za isti iznos, primjerice, možete birati četiri godine stari Renault Clio treće generacije u urednom stanju, ali i deset godina stari VW Passat o kojemu ni prodavač više nema dobro mišljenje. Još je drastičniji primjer Toyote Ayga iz 2008. godine, koji stoji kao i Audi A6 iz 1999. godine. Na vama je carstvo izbora.

Alfa 147 2004. - 2 zvjezdice
Benzinci su puno jeftiniji, snagom slabiji, ali puno troše, dok su dizeli uglavnom skupi i zabavniji za vožnju. Jedino imaju previše prevaljenih kilometara, a ovoj Alfi kilometri itekako smetaju. Selespeed treba izbjegavati, a najpoželjniji je 1,9 JTD sa 115 KS. Sjedala znaju biti u jako lošem stanju.



Audi A3 2002. - 2 zvjezdice
TDI se prodaje samo kada mu se kilometri dvaput 'skinu', dok su benzinci anemični ili pak u turbo-izvedbi vrlo žedni. Sredine, kao i redovno održavanih modela iz prve ruke, jednostavno nema. Jednostavniji, jeftiniji i pametniji izbor je Golf VI.



Citroën Xsara Picasso 2004. - 3 zvjezdice
Najjeftiniji monovolumen koji nerijetko prelazi stotine tisuća kilometara uglavnom se prodaje s umornim dizelom ili slabašnim benzincem s malo kilometara. U svakom slučaju, sa 90 KS je vrlo slabo motoriziran. Picasso vas neće ostaviti na cesti, pouzdan je, a probleme stvaraju ispuh i mušičava elektronika.



Dacia Sandero 2008. - 4 zvjezdice
Prvi je vlasnik za tri godine izgubio 40 posto vrijednost pa je ovo danas maestralna kupovina jer se kilometri na Daciji slabo poznaju. Jedini je problem što malotko traži skroman i praktičan automobil. Tipičnih problema i nedostataka nema. Jači, 1,6-litreni benzinac troši previše.



Fiat Grande Punto 2006. - 3 zvjezdice
Moderan u svakom pogledu, ipak nije uspio ponoviti uspjeh dvaju prijašnjih Punta. Uvijek je isplativ za kupnju jer može biti i dobro opremljen te u vrlo dobrom stanju. Motori su anemični i ne pretjerano štedljivi.



Ford Focus 2006. - 4 zvjezdice
Bilo bi najbolje kupiti 1,6-litreni TDCI-a sa 109 KS, ali taj motor nije dostupan za 50 tisuća kuna. Benzinac istog obujma sa 100 KS dostupna je alternativa, ali ako se već štedi, najbolje je izabrati provjereni 1,4-litreni benzinac sa 80 KS. Može biti i štedljiv.



Honda Civic 2004. - 4 zvjezdice
Posebno su popularne trovratne izvedbe sa 1,6-litrenim benzincem i opremom Sport. Vrlo je pouzdan, ali zanimljiv može biti i 1,4-litreni benzinac sa 90 KS. Dizel je vrlo rijedak kod nas, uz to je malo preskup i treba znati da je slabašan.



Hyundai Tucson 2006. - 3 zvjezdice
Tucson u ovaj cjenovni razred ulazi malo nategnuto, ali ima primjeraka s jako puno kilometara za 7700 eura. Tada je riječ o dvolitrenim benzincima koji dobro dišu i uz instalaciju. Za godinu dana dodatno će pojeftiniti.



Jeep Grand Cherokee 2000. - 1 zvjezdica
Nekoć velik i reprezentativan, danas je zahtjevan za održavanje. Slabi i skupi servisi te dijelovi iz SAD-a sigurno nisu preporuka za kupnju, kao ni visoka potrošnja. Dizel traži 14 litara, a benzinci 20. Prilično.



Mazda 6 2002. - 3 zvjezdice
Uglavnom se prodaju dizelski modeli s naročito mnogo kilometara, pri čemu budući vlasnik mora biti naročito oprezan. Koliko god Mazda teret podnosila bolje od drugih, servisi su ključ uspješne kupnje. Prilika ima, ali i puno zamki, a dobra je informacija da se s mazdama uvijek mora u ovlašteni servis. Ne vole zamjenske dijelove.


1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2
2011-06-29 16:50:47

Interesantno, mada poprilično usko gledano i svojeglavo prokomentirano. No, svejedno može nekom pomoći... Možda. Postoje neki automobili koji su lošiji od drugih a nitko se to ne usudi javno izreći. Kupci u takvim (čestim) slučajevima na svojoj koži shvate što znači npr. "mediteranski šarm" ili slične uzrečice u automobilskom svijetu...

2011-06-29 16:50:33

Interesantno, mada poprilično usko gledano i svojeglavo prokomentirano. No, svejedno može nekom pomoći... Možda. Postoje neki automobili koji su lošiji od drugih a nitko se to ne usudi javno izreći. Kupci u takvim (čestim) slučajevima na svojoj koži shvate što znači npr. "mediteranski šarm" ili slične uzrečice u automobilskom svijetu...


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: clioulja defender zimskeogumewzaetoyotiaurisedim zamjenskahaubazaauditt zadnji za sve wolksvagenrbeetle vwrpolorgti vwcc vw polo r line vw golf ii suzuki baleno vdostest jeep na struju izlazaka hunday elantra hondafaccordstest honda cici type r daciatest stara fabia hfc gradskim fordjfocusors fordcmaxgrande koliko ide ulja u getribu fiat ford s-max max ford c -ax focuscijene focus rs fiat punto evo erotika doking dijelovi za jeep cherokee diesel zima dakar toyota hi-lux atestaberlingokxtr dakar toyota cruzautomobil cooper gume test contenutocarrello:replicas zvuknmotora hyundai santa fe gradskaamalaaauta cjenikdijelovarenaultclio citroen xantia koliko ulja ide u mercedes s k cijeneservisasubaru cijenacnije christian louboutin boots gray chevrolet.cruze chevrolet camaro