Kristijan

Francuska električna ofenziva2009-12-02 12:00:59

Bookmark and Share

Francuski proizvođači ubrzano predstavljaju automobile na električni pogon. Predvodnik električne revolucije ‘velike nacije’ svakako je Renault, koji krajem 2011. na tržište izbacuje čak četiri modela




Godine 1789. počela je francuska buržoaska revolucija, a 220 godina kasnije započela je druga francuska revolucija - elektrifikacija automobila. U ovom je trenutku predvodi Renault, a konkurent PSA užurbano ga pokušava dostići. Mali električni „lavić“ imena BB1 isprva se vozio samo pariškim Champs Elyseesom. No, reakcije javnosti i struke bile su toliko pozitivne da su se Francuzi odlučili i za veći pothvat. Naime, taj simpatični 2+2 automobil krenuo je ni manje ni više, nego put - Berlina! Tamo će po završetku puta i ostati. U svrhu razgledavanja. Simbolika upućena najvećoj automobilskoj naciji? Možda! Gledajte nas, mi to možemo? Sigurno.

Kao i Renaultova električna revolucija koja je, kako smo već spomenuli, krenula točno 220 godina nakon prve pobune buržoazije. Za građane koji „žele voziti promjenu“, kako glasi najnoviji Renaultov slogan, od kraja 2011. doista će se nuditi adekvatna promjena. Nova imena poput twizzyja, zoea, kangooa i fluencea u nastavku svoga imena nose i dodatak Z.E., tj. „emisija nula“. Ovaj posljednji, fluence, upravo je ovih dana predstavljen u turskoj Bursi, naravno - u početnoj verziji s motorom s unutrašnjim izgaranjem. U istim pogonima proizvodit će se i električna verzija. Isti princip vrijedi i za pogon u Maubeageu - tamo će se, naime, proizvoditi obje verzije kangooa. Kažu, „štedi se na troškovima proizvodnje, a povećava se kvaliteta!“ Dakle, preduvjeti za francusku električnu revoluciju su definitivno stvoreni. I da, skoro da smo zaboravili drugog člana koncerna PSA - Citroën. Vidjevši da i on vrlo brzo tržištu mora ponuditi svoga „strujića“, ubrzao je pregovore s Mitsubishijem te njegova i-MiEV-a pretvorio u svoga C-zeroa.

Transformaciju imidža brenda u ovom trenutku proživljavaju i neki japanski proizvođači automobila. Poput, recimo, Honde. Soichiro bi sigurno „eksirao“ sake kada bi vidio u kojem se smjeru razvija strategija „raširenog krila“. Od oličenja sportskog automobila koji je u punoj mjeri iskazivao istinski duh toga proizvođača, poput recimo NSX-a, stigli smo do robota Asima, FCX clarityja te insighta. Znat ćete što vam govorimo ako malo detaljnije pogledate poseban prilog o Hondi, koji smo također pripremili u novom broju tiskanog izdanja.

Pokušali smo prvi za vas pripremiti i aktualan izvještaj o nadolazećem Zagreb Auto Showu. U tome smo samo djelomično uspjeli jer većina uvoznika u ovom trenutku još pregovara o uvjetima izlaganja. Nadamo se da će dogovor i kompromis nadići krizno ozračje u kojem se industrija u ovom trenutku nalazi. Hrvati vole Auto Show i to uvijek iznova dokazuju novim rekordnim posjetima. Nadajmo se i u 2010. godini.

0 komentara
Ocjeni!

komentara

Ako želite napisati komentar, logirajte se Ovdje se možete registrirati.



Pročitano: 22405