Kristijan

Čekaju se druga, bolja vremena2010-02-11 16:17:28

Bookmark and Share

Dugogodišnji kontinuitet, rapidni rast posjetitelja i izlagača, a ni nadaleko čuvena ljubav Hrvata prema automobilima nisu mogli spasiti ovogodišnji ZG Auto Show. Od izlaganja su odustali i oni malobrojni koji su to doista htjeli i mogli. Dosadašnji veliki upitnik time je zamijenjen pojmom ad acta


Utipkate li u Googleovu tražilicu pojam ZG Auto Show 2010, već drugi po redu ponuđeni rezultat vodit će vas na našu internetsku stranicu www.auto-motor-i-sport.com. Još 18. studenog prošle godine objavili smo temu fokusiranu na stavove i trenutačne mogućnosti domaćih uvoznika, a vezane uz izlaganje na ZG Auto Showu.

Tad su samo dva uvoznika, iz koncerna PSA, bez oklijevanja odgovorila - Idemo sigurno! Neki su, poput Honde Rutinga, reagirali suprotno. Odmah su rekli da odustaju od jer je to veliki trošak, izvan njihovih mogućnosti.

Ostali? Nismo odlučili, analiziramo situaciju, ne znamo, ako budu išli drugi, vjerojatno ćemo i mi itd. Takvi i slični odgovori provlačili su se gotovo tri mjeseca. Bili su to mjeseci u kojima je kriza u zemlji postajala sve konkretnija, a prodaja automobila padala sve niže.

U međuvremenu je Velesajam uvidio da tvrdi stav glede cijene izložbenog prostora neće proći te da mora reagirati. Počelo se pregovarati, neki od čelnih ljudi Velesajma su otišli, ali je rezultat ostao isti. Zapravo i gori, jer su se i Peugeot i Citroën također pridružili onima koji neće izlagati. Sasvim logično, jer ZG Auto Show simbolizira puno različitih marki automobila na istom mjestu. Mjesto je i dalje isto, ali automobila ovaj put - nema!

Velesajam je očito pogriješio u procjeni situacije. Već tad, prije tri mjeseca, trebali su znati da dolazi godina u kojoj ništa neće biti kao prije. Moć uvoznika oslabjela je, a time i mogućnost organiziranja blještavila i sjaja prezentacije njihovih proizvoda.

Ujedno, moralo se prije povesti dijalog jer atraktivne modele automobila, studije ili pak koncepti u Zagreb se ne mogu dovesti u posljednji tren. Njihovu rezervaciju treba potvrditi puno prije. To je bio glavni problem improvizacije zvane „spas u zadnji čas“ jer izlaganje ostalih, komercijalnih automobila, u vrijeme kad ih ionako možete pogledati u najmanjem vremenskom odmaku od njihova svjetskog predstavljanja, više nije glavna stvar. Uostalom, te automobile možete vidjeti u puno reprezentativnijim prostorima od onih na Velesajmu.
Naravno, od ljudi s Velesajma tražili smo i službeno objašnjenje situacije. Oni su, naime, cijelo ovo vrijeme govorili da će ZG Auto Showa sigurno biti, u bilo kojem obliku. Govorili su da se kontinuitet te priredbe mora održati. Do zaključenja našega broja nisu odgovorili na naš službeni zahtjev da komentiraju trenutačnu situaciju. Dakle, nisu ni demantirali ni potvrdili neodržavanje sajma. Ipak, po našem je mišljenju vrlo izgledno da više od 200.000 potencijalnih posjetitelja ove godine neće uživati u premijerama novih automobila i paradiranju hostesa. Možda u nekim drugim, boljim vremenima.

0 komentara
Ocjeni!

komentara

Ako želite napisati komentar, logirajte se Ovdje se možete registrirati.



Pročitano: 22408